  • Data: 2020-07-11 20:45:19
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W arytmetyce wskaźników i operacji dereferencji oraz pobrania adresu obiektu
    zawiera się istota tego, czym jest wskaźnik.

    Nie. Arytmetyka wskaźników to cecha właściwie wyłącznie języków asemblerowych, do
    których C, właśnie z powodu tej arytmetyki, można zaliczyć. Właściwie powód dla
    którego C ma arytmetykę wskaźników i nie ma prawdziwych tablic, jest ten sam.

    Przykładowo, Ada, która jak najbardziej jest językiem systemowym i która powstała z
    myślą o systemach wbudowanych, arytmetyki wskaźników nie ma. Tzn. można się naszarpać
    z rzutowaniem do typu arytmetycznego, na którym od biedy da się coś dodać albo odjąć,
    ale konieczność tego szarpania to właśnie przejaw braku arytmetyki na właściwych
    wskaźnikach.

    Zauważ też, że w C++ istnieje wiele standardowych typów pełniących funkcję wskaźnika
    (smart pointery) i one też nie mają arytmetyki - w dodatku nie przez przeoczenie,
    tylko celowo.

    > Nie do końca. Target Javy to byli programiści aplikacyjni C++.

    Ciekawe, że pojęcie "aplikacji" się rozmyło w świecie internetu. Pojęcie "serwera
    aplikacji" czy też "serwera aplikacyjnego" jest tego objawem.

    > Java może konkurować z C++ np. tam, gdzie się pisze programy w Qt.

    Może, ale wcale nie tam odniosła sukces. Głównym targetem Javy stał się serwer.
    No i, co ciekawe, Android.
    Ja nie kojarzę obecnie żadnego sensownego programu w Javie, który nazwałbym
    "aplikacją" w sensie aplikacji desktop. Eclipse, choć się narzuca jako kandydat, to
    raczej przykład na to, że Javie nie udało się tego zrobić.
    Dlatego nie widzę Javy w tym samym miejscu, co Qt.

    > Minecraft mógł powstać w Javie

    A pomogłoby mu to w czymś? A może by zaszkodziło?