  • Data: 2020-07-13 16:17:57
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 21:00:37 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    rozważanie zakupu roweru stacjonarnego na wycieczki rowerowe albo do poruszania się
    po mieście. Niby też rower, ale jednak nie do końca.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Pointer_(computer_prog
    ramming)

    > "In computer science, a pointer is an object in many programming languages that
    stores a memory address."

    > Wytłumacz mi teraz, dlaczego "smart pointer" to nie jest "pointer".

    Jeśli chcesz dyskutować o tym, czy rower stacjonarny to też rower,
    albo czy motorower to też rower, albo czy hulajnoga to też rower,
    albo czy hulajnoga elektryczna to motorower, to musisz znaleźć sobie
    innego kompana do rozmowy, bo ja niestety nie mam na to czasu.

    > To na czym polega różnica?
    >
    > Niektóre języki nazywają wskaźniki referencjami dla zmylenia przeciwnika, żeby się
    źle nie kojarzyło. Niektóre języki używają obydwu pojęć na różne rzeczy.

    > Ale jeśli mówimy o koncepcjach, to na czym polega różnica?

    Jeżeli naprawdę Cię to interesuje, to na tej stronie, do której podlinkowałeś, jest
    odpowiedź.

    Na przykład, jak sobie zerkniesz sekcję dotyczącą Javy, to tam przeczytasz:

    "Unlike C, C++, or Pascal, there is no explicit representation of pointers in Java.
    Instead, more complex data structures like objects and arrays are implemented using
    references. The language does not provide any explicit pointer manipulation
    operators."

    gdzie słowo "references" prowadzi do strony

    https://en.wikipedia.org/wiki/Reference_(computer_sc
    ience)

    na której możesz wyczytać, m.in.

    "[...] reference is often erroneously confused with a pointer or address, and is said
    to "point to" the data. However, a reference may also be implemented in other ways
    [...]"