  • Data: 2019-11-04 12:21:09
    Temat: Re: CGA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 04-Nov-19 00:40, J.F. wrote:

    >Bez przesady z tymi tysiącami $.

    No, oryginalny IBM to kosztowal tysiace :-)
    Chodzi mi po glowie jakies czasopismo, co pisalo, ze przyzwoity
    tajwanski klon Inswell kosztuje 1700$.
    I to bez twardziela.
    Niestety nie pamietam roku ... okolice chyba 1987.

    Potem ceny spadaly.

    > W drugiej połowie lat 80 rozpoczął się prywatny import (na handel) z
    > Tajwanu. Na samym początku przebitka była taka, że z każdych 2-3
    > sztuk była jedna sztukę gratis. Tak więc pierwsze XT zaczęły trafiać
    > pod strzechy (pewnie głównie studentów informatyki).

    Owszem, ale trzeba bylo miec te 1700$ na poczatek, plus transport,
    zamowienie jakos zalatwic itp.

    A to zdecydowanie nie na studencka kieszen ... chyba, ze ktos do
    roboty za granice wyjechal.
    A tu Jaruzelski paszportow nie daje ... choc od 1987 mocno zelzało.

    Slyszalem, ze marynarze sporo sprowadzali, bo to i prace dewizową
    latwo, i o kurs na Taiwan, czy jakas strefa wolnoclowa w porcie.

    J.