    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Wed, 08 Dec 2010 21:08:06 +0100

    W dniu 2010-12-08 18:06, Michał Gancarski pisze:
    > Niech sobie zepsuje to wróci. A jeśli nie przeszkadza mu pstrokacizna to
    > niewiele da się chyba zrobić. Na początku wyjaśniasz, że strona to nie jest
    > Word i dlaczego, a potem jeśli się klient uprze, to niech psuje. To
    > przecież jego sprawa i jego strona. Do portfolio wrzucasz screenshoty
    > sprzed zepsucia, najlepiej ze startu strony i jest OK.

    Sam sobie bicz kręcę w ten sposób. Klient coś zepsuje a ja będę
    diagnozował gratis. Jeśli wspomnę o kasie za każde grzebanie, to
    przypuszczam, że drugiego zlecenia od niego nie dostanę...

    > Szczerze mówiąc to nie rozumiem czemu redaktor miałby w ogóle mieć taką
    > możliwość jak "kolorowanie".

    Dlatego właśnie spytałem co znaczy "podstawowe elementy" Twoim zdaniem
    (odpowiedź znalazłem na końcu). Kolorowanie teoretycznie mogłoby za taki
    podstawowy element uchodzić i w związku z tym pokazałem jakie to
    problemy stwarza.

    Tak na marginesie: skoro już o tych kolorowankach mówimy, to średnio w
    50% przypadków klienci chcą coś kolorować prędzej czy później. Szczerze
    mówiąc sam zacząłem mieć wątpliwości czy nie dać takiego narzędzia.
    Wiesz... jest parcie ze strony ludu a ja podobnie jak Nokia w swoich
    telefonach: niby daję coś ale na pół gwizdka w ich mniemaniu. Trudno mi
    argumentować, że tak jest lepiej. Dla nich to brak funkcjonalności.

    > Redaktor tworzy strutkturę, a wygląd elementów
    > jest już zdefiniowany. I nie "bold" tylko "podkreślenie", załatwiane
    > STRONGiem albo EMem.

    Tylko tego brakowało! Czy sądzisz, że klienci wiedzą czym strong od
    bolda się różni? :-D Boldem niewiele zepsuje, strongiem może znacznie
    więcej. Mimo iż on to zepsuje to gromy mogą na mnie polecieć.

    > Kolory w ogóle nie są dostępne. Style są zdefiniowane dla elementów. Strona
    > jest jak element stylebooka i klient albo to rozumie albo nie. Można mu
    > pomóc zrozumieć ale jeśli się upiera, to niech psuje. Po prostu będzie miał
    > brzydszą stronę. Jeśli to klient, który nie chce zapłacić komuś za dbanie o
    > stronę, to nie ma problemu - i tak na nim już nie zarobisz, rozstajecie
    > się.

    Może masz rację, że więcej asertywności powinienem wykazywać...

    > Listy, dwa poziomy nagłówków, em, strong, link, cytat.

    A jak załatwiasz kwestię - nazwijmy umownie - cenników? Opis pozycji w
    lewej kolumnie wyrównany do lewej (albo prawej) potem cena w prawej
    kolumnie wyrównana do prawej. Bardzo często widuje się taką potrzebę. W
    HTMLu tabele od tego są. W edytorze to niezła funkcjonalność musiałaby
    być zaimplementowana aby zrealizować zarządzanie takimi strukturami
    (formatowanie komórek, może pakowanie stylów inline'owych w nie - horror).