eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Date: Tue, 20 Jun 2017 22:45:46 +0200
    <oi61mc$v6e$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <oi6tkd$vi9$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    W dniu 2017-06-19 o 08:21, s...@g...com pisze:

    > Ano nie jest to ano cad ani cam. Ale ma pare "wizardów" np. do
    > generowania kodu na wpusty, kilka otworów rozlokowanych po okręgach
    > itp.

    Ja bym takich rzeczy się wystrzegał. W wersji 4 może okazać się, że
    wpust stanie się wypustem itp :-D Ścieżki powinny powstawać w stosownym
    sofcie a programy typu Mach powinny jedynie przeprowadzać żądane zadania
    uzupełniając je o dodatkową aktywność maszyny jeśli to wymagane. I tylko
    ta aktywność powinna być w sofcie definiowana.

    > A zapytam troche wstecznie: Z jakich powodów potrzebujesz aby obie
    > strony były tak dokładnie spasowane? Dla przelotek nawet 1-2mm nie
    > powinny byc problemem a tyle sie prawie że z ręki da uzyskać...

    Widzisz, tu jest różnica między nami :-) Ty lubisz przetykać a ja SMD :-D

    Zilustruję przykład na konkretnej robótce:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UjFvZEJ
    UNlFKWTg/view?usp=sharing

    To były moje pierwsze kroki i coś tam się nie powiodło ale nie w tym
    rzecz. Takie coś otrzymuję z kąpieli chemicznej. Te zielone linie to ok
    1.2mm. Otwór 0.4mm. Mówisz o dokładności 1-2mm dla błędu. Przesuń teraz
    tę przelotkę na jednej stronie o 1mm w losowym kierunku. Już nie będę
    prosił Ciebie o uczynienie tego samego po drugiej stronie. Wywierć
    otworek w środku i zastanów się co połączy przelotka :-D

    Z pewnością nie strony via'sa ze sobą :-D

    > BTW. Poszukaj w eagle czy da sie jakieś nagłówki dodać do gkodu. Tam
    > możesz dodać g41/g42 i powinno sie samo znaleźć w pliku który eagle
    > zrobi.

    Ale... ja nie generuję G-kodu w Eagle. Zresztą chyba takiej opcji nie
    ma. A nawet jeśli jakiś skrypt byłby dostępny, to nie chcę aby jeszcze
    Eagle mi wrzuty od siebie robił :-) W Eagle generuję kod maszynowy.
    Konwersja na G-kod powstaje w programie sterującym moją maszyną. Kod
    uwzględnia ustawione dla zadania parametry pracy, o których istnieniu
    Eagle nie wie nawet.

    > Zgodnie z rysunkiem który podałeś w innej odpowiedzi powinno być
    > dobrze.

    Tak, tak. Nie o to mi chodziło. To już dociekania akademickie bardziej
    niż temat wątku :-)

    > Ciekawie wygląda. DeskProto też jest interesujący, dzieki za info,
    > zerkne sobie w ich umiejętności. cambam za bardzo 4 osi nie ogarnia.
    > A tu moze cos ciekawego będzie :)

    hehehe ... to nie tak :-) Nie traktuj tego typu softu jako narzędzia
    typu CAD / CAM. Nawet jeśli coś tam potrafi, to nie jest to właściwe
    narzędzie :-) Gwóźdź w ścianę głowę też pewnie da się wbić ... pytanie:
    po co? :-D

    > OK. Czyli mamy dalej jakiś problem z tym czy zamykamy dyskusję?

    Możemy zamknąć choć ja będę musiał popracować nad tematem dalej.
    Najważniejsze, że wskazałeś mi o co chodzi z lewą i prawą stroną. To
    dopiero daje mi możliwość przeprowadzenia konstruktywnych obserwacji.
    Sam będę musiał teraz ogarnąć temat eksperymentalnie bo nie trafia do
    mnie to, że maszyna rozpoznaje kształty... choć pozornie tak to wygląda.

    Jak sam powiedziałeś, kody G41/42 są Ci trochę obce bo to już nie są
    narzędzia do kresek jak kiedyś to było stosowane podobno. Zostaję więc
    na poligonie sam z maszyną :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek