eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
  • Data: 2017-06-21 19:23:25
    Temat: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-21 o 10:00, s...@g...com pisze:

    > Przesune, ale ty najpierw powiększ pada do 3mm ;) Jakbym sie sam
    > uparł na taka metode jak ty stosujesz to pierwsze co bym zrobił to
    > powiększył pady do przelotek, w eagle to OIDP jeden parametr. I od
    > tąd miałbym całkiem zgrabny efekt nawet nie dbając zbytnio o
    > bazowanie przy frezowaniu/wierceniu...

    Gdy będę projektował radio lampowe wielkości mikrofalówki, to pomyślę o
    Twojej propozycji :-D

    Tymczasem przelotki mam tak duże bo to prototypy i ręcznie je lutuję.
    Docelowo przelotki będą sporo mniejsze.

    > Seka seka. To co ci wypluwa eagle? Wlasnie wyżej narzekałeś na to ze
    > mach ma wizardy a tu piszesz ze tak robisz w tym sofcie dla Twojej
    > maszyny :)

    Pisałem o tym. Do wierceń Excellon 2:5 a do wycinanek Gerber.
    Żadnych wizardów nie używam. Nigdy o tym nie wspominałem. Soft
    samodzielnie konwertuje mi w/w pliki do G-kodów. To nie żaden wizard
    lecz zwykły konwerter uzupełniający G-kod o zadany feed rate, traverse
    rate, tool change, głębokość wiercenia, głębokość cięcia, spindle
    start/stop i chyba to wszystko. A ja go dodatkowo uzupełniam o
    kompensację grubości narzędzia. Tego nie może wiedzieć Eagle. Jak sobie
    wyobrażasz konwerter kodu inaczej? Tylko ścieżka kształtu i cięcie ile
    maszyna wyciśnie z silników krokowych nie patrząc na połamane narzędzia
    i dowolną głębokość? :-D

    Natomiast to co ja "oprogramowuję" to własne procedury dla zmiany
    narzędzia, dla automatycznego pomiaru jego długości itp. To nie jest
    generowanie kółek czy kresek dla wpustów i wypustów lecz procedury
    przygotowawcze maszyny.

    > eee no widze ze deskproto to calkiem zgrabny cam. Co ci w nim
    > brakuje?

    Nawiązałem do softu sterującego typu Mach 3 czy Planet TNG. Autorzy tego
    ostatniego budują ten soft prawie od nowa poprzez wyrzucenie z
    poprzedniej wersji (nie TNG) wszelkich "wpustów i wypustów". Soft
    sterujący nie ma mieć takiej funkcjonalności. Planują natomiast
    przenieść tą funkcjonalność do nowego produktu, którym będzie soft typu
    CAM plus dorobią do niego pełno różnych CADowskich funkcji. I to jest
    słuszny kierunek rozdziału aplikacji.

    > To ja tylko w temacie ogólnym. Ten watek pokazuje jak trzeba do
    > tematów technicznych podchodzić. Mianowicie: Całościowo i z dozą
    > ostrożności. Ale jak cos zadziała to raczej będzie zawsze działać tak
    > samo :)

    Nie do końca się zgadzam. Preferuję aktywność bardziej niż stagnację.
    Dlatego wybrałem drogę współpracy z autorami softu. Oni mają swoich
    speców, którzy nie znają specyfiki problemów środowiska elektroników i
    być może innych specjalności też nie. Jeśli nie będzie się im wskazywało
    specyficznych problemów, to nie otrzyma się narzędzi do ich rozwiązania.

    > Rozważ poszukanie jakiegos wygodnego zestawu narzędzi. Frezarka cnc
    > jest fajna bo mozna ja oprogramować - truizm, ale aby mieć naprawde
    > fajne wyniki i satysfakcję warto mieć fajne narzędzia.

    Sugerujesz abym pozbył się bieżącej frezarki, kupił inną i tak w kółko
    aż losowo trafię pozbawioną mankamentów? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek