eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego › Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
  • Data: 2012-05-14 16:38:05
    Temat: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Czeslawek,

    Monday, May 14, 2012, 2:57:15 PM, you wrote:

    > Nieprawda, najpierw należy uszczelnić i szukać oszczędności w obecnym
    > systemie emerytalnym. Wszak nie powiecie mi, że jakbyście mieli
    > możliwość np zamiast wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania
    > obligacji państwowych, to nie uzbieralibyście wystarczającego kapitału
    > na swoją emeryturę.

    Problem w tym, że wpłacając na ZUS, wpłacamy równiez na emerytury
    swoich rodziców i (niektórzy) jeszcze dziadków. W ten prosty sposób z
    Twojej składki emerytalnej pozostaje bardzo mało na kapitał własny.

    Uprzedzajac - współczesne państwo polskie ma zaledwie 96 lat. Zanim
    zdołał powstać jakikolwiek system emerytalny, ciągłość państwa została
    przerwana wojną. Po wojnie trzeba było startowac od zera, czyli
    wypłacać starszym należne im emerytury zamiast gromadzić kapitał
    kolejnego pokolenia. Tego już nawet 45 lat komuny nie było w stanie
    bardziej zepsuć.

    Jedynym rozwiązaniem problemu emerytur jest _ZWIĘKSZENIE_ składek
    emerytalnych ale na to nie zgodzą się pracodawcy i ekonomia kryzysu :(

    Podwyższenie wieku emerytalnego to też półśrodek, choć dobrze, że dąży
    się do zrównania wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn - do tej pory
    kobiety pobierały emerytury o 10 lat dłużej od mężczyzn.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan