eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego › Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
  • Data: 2012-05-14 17:06:19
    Temat: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:joqvfa$cnk$1@inews.gazeta.pl...

    > Nieprawda, najpierw należy uszczelnić i szukać oszczędności w obecnym systemie
    > emerytalnym. Wszak nie powiecie mi, że jakbyście mieli możliwość np zamiast
    > wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania obligacji państwowych, to nie
    > uzbieralibyście wystarczającego kapitału na swoją emeryturę.
    >
    > Zgodnie z Rys 5 str 14
    > http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_lud_trw
    anie_zycia_2010.pdf.
> [...]
    >

    > 2 850 zł brutto, czyli całkiem nieźle.
    >

    > Oczywiście wiem, że obliczenia nie uwzględniają przypadku co by było jakbym
    > żył dłużej i zakładają wiele uproszczeń. Jednakże bazują one na założeniu
    > samodzielnego oszczędzania na emeryturę, i w przypadku mojej wcześniejszej
    > śmierci pozostałby po mnie całkiem spora sumka na koncie, która mogłaby
    > ułatwić przyzwoity start w życiu moim wnukom :-).
    >
    > Jak też łatwo zauważyć to całkiem sporo osób umiera przed osiągnięciem wieku
    > emerytalnego. W 2010 r. średnia życia mężczyzny liczona od:

    Wychodzi mi, że obecnie zarabiasz 5840 zł miesięcznie. Wybieg z płaceniem połowy
    stawki przez pracodawcę, a połowę przez ciebie jest psychologiczny. Ty zarabiasz
    na obydwie stawki. Ty zarabiasz na wszystkie inne obciążenia, które niby
    obciążają pracodawcę. Gdyby pracodawca miałby do ciebie dokładać, to by cię nie
    zatrudnił. Ty pracujesz na siebie i pracodawcę. Tyle wyjaśnienia podstawowego.

    Zacząłeś pracę w 2005 roku. Jesteś członkiem OFE. Korzystając z kalkulatora ze
    strony http://emerytura.gov.pl/oblicz-swoja-emeryture.php wyszło mi:

    Nabędziesz prawo do emerytury w wieku: 67 lat

    Wysokość Twojej szacunkowej emerytury netto:
    Przed reformą (w wieku 65 lat): 4 534,98 zł
    Po reformie (w wieku 67 lat): 5 252,90 zł

    Przejście na emeryturę w wieku 67 lat zamiast 65 lat zwiększa Twoją emeryturę o
    15,8%.
    To nieco więcej niż oszczędzanie w banku i bardziej pewne niż pieniądze w banku.
    No i oczywiście emerytura wypłacana do śmierci, a nie do końca wkładów w banku.

    Jeśli są jakieś błędy w moim rozumowaniu - wskaż. W kalkulatorze korzystałem z
    automatycznych ustawień. Sądzę, że są realne.

    Acha, średni czas życia mężczyzn w roku 1950 wynosił nieco ponad 56 lat. Czyli
    mniej niż wiek przechodzenia na emeryturę.

    --
    Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
    karierę polityczną".