    From: "Marek" <m...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - zastąpienie kontrolek formularza grafiką
    Date: Tue, 16 Jun 2009 00:14:21 +0200

    > ARIA? Trzy linijki w JavaScripcie?

    W JS oczywiście można kombinować. Chciałem się upewnić tylko czy inaczej nie
    da się.

    > BTW. zależy Ci na tym żeby wszystkie formularze z którymi klient się na
    > codzień styka w necie wyglądały tak samo, a tylko Twój ma wprowadzać
    > jakieś utrudnienia? Formularz jest do wypełniania, a nie do oglądania i
    > zastanawiania się co to jest za rysunek.

    A to już nie mi oceniać. Jeśli klientem jest firma artystyczna to wiele
    ciekawych, zdumiewajacych a czasem kompletnie nieprzydatnych rzeczy może
    dziać się na stronie WWW.

    Ponadto uważam, że przejaskrawiasz trochę. Jeśli (konkretny projekt)
    radiobutton przykładowo byłby sobie zielonym okręgiem, z mniejszym zielonym
    kółkiem wewnątrz w stanie aktywnym i to wszystko na czarnym tle strony, to
    mi osobiście podoba się taka forma i jest blisko spokrewniona wizualnie z
    tradycyjnym wyglądem kontrolki. To kwestia mojego gustu - słaby argument,
    jednakże jest coś jeszcze. Akurat w tym przypadku projekt musiał być
    opiniowany (funkconalnie i estetycznie) w szerokim gronie osób nie
    związanych z techniką lecz mimo to ani jedna osoba nie miała problemów z
    interpretacją formularza. W/g mnie wynik tych badań potwierdza publiczną
    akceptację dla innowacji odbiegających od standardu. Rozplanowanie
    formularza ma dużo większe znaczenie dla jego czytelności niż to czy
    kontrolki są bardziej lub mniej standardowe.