    Date: Wed, 25 Aug 2010 22:37:14 +0200
    From: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon G12 - chyba nie było jeszcze
    <i4tcqb$ndg$1@inews.gazeta.pl> <w...@l...institute.com>
    <i4tfnu$422$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
    <i4tke6$kbv$1@inews.gazeta.pl> <i4tlof$k3a$1@node1.news.atman.pl>
    <4c72d357$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c74027b$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c7404df$0$22808$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c7557a2$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 25.08.2010 19:49, Maciek pisze:

    > No niebardzo. Linii poziomych, wyświetlanych na ekranie poziomo jest
    > zawsze 575. To wynika z częstotliwości odchylania poziomego w TV = 15625
    > Hz. Ona naprawdę nie może być inna. W każdym TV jest identyczna.
    > Przynajmniej w Europie i na ekranie kineskopu. Na malutkim to się może
    > zlewać ale generowane jest zawsze tyle samo.
    > Te 240 w takim razie mogły być tylko liniami pionowymi, których
    > rozróżnialna ilość określała rozdzielczość poziomą. Cudów nie ma tylko
    > fizyka. Pionowe linie liczysz poziomo. Zapewne stąd pomieszanie z
    > poplątaniem.

    Nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Jak weżmiesz białą kartkę papieru i
    flamastrem narysujesz 240 linii, to powiesz, że masz rozdzielczosć 240
    linii. Ale między tymi liniami jest też 240 linii białych. Czyli te
    białe to w TV pole parzyste. Jak masz planszę testową to chyba liczone
    są linie czarne na białym tle, a nie czarna, biała, czarna, biała...
    Linia telewizyjna to co innego niż linia rozdzielczości optycznej. Na
    kineskopie nie wyświetlisz 575 linii czarnych, tak żeby można je
    policzyć jako czarne na białym tle, można połowę czyli w przybliżeniu
    niecałe 240. A komuniści oszukiwali w góre zaokrąglając ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl