  • 1. Data: 2009-04-13 07:59:00
    Temat: Castrol Power Racing 4T -10W50 full syntetyk
    Od: Mario46 <m...@y...com>

    witam mam pytanko odnośnie tego oleju do Hayabusy - słyszałem że
    podobno najlepiej się sprawdza...jakieś opinie doświadczenia
    THX

  • 2. Data: 2009-04-13 08:33:50
    Temat: Re: Castrol Power Racing 4T -10W50 full syntetyk
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    On 13 Kwi, 09:59, Mario46 <m...@y...com> wrote:
    > witam mam pytanko odnośnie tego oleju do Hayabusy - słyszałem że
    > podobno najlepiej się sprawdza...jakieś opinie doświadczenia
    > THX

    jak do hayabusy to musi byc POWER RACING SUPER EKSTRA GP POL POSITION
    TURBO MEGA STEERYDIAN COSMIC SPACE..castrol

    A na powaznie, to smaruje... u mnie w hajce również jak na olej
    przystało..

    chociaż wolałbym 10w40 bo ja czasami jak bałwanek buli pomykam w
    chłodniejsze dni wzbudzając PODZIW I SZACUNEK
    ale nie ma

    --
    wiadro

  • 3. Data: 2009-04-14 13:00:59
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    WIADRO pisze:

    > chociaż wolałbym 10w40 bo ja czasami jak bałwanek buli pomykam w
    > chłodniejsze dni wzbudzając PODZIW I SZACUNEK
    > ale nie ma

    z tego co wiem to parametr po "W: mowi nam o zachowaniu sie oleju w
    wysokich temoeraturach, czyli z jazdą w chlodne dni nie ma nic wspólnego
    bałwanku ;-)

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 4. Data: 2009-04-14 13:44:49
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote

    > WIADRO pi

    > z tego co wiem to parametr po "W: mowi nam o zachowaniu sie oleju w
    > wysokich temoeraturach, czyli z jazdą w chlodne dni nie ma nic wspólnego
    > bałwanku ;-)

    Im niższa liczba przed literą W,
    tym olej może być stosowany w
    niższych temperaturach otoczenia.
    Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C.
    O bawlankach nic nie napisze.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 5. Data: 2009-04-14 14:16:13
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Spider A.J. pisze:
    > "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote

    > Im niższa liczba przed literą W,
    > tym olej może być stosowany w
    > niższych temperaturach otoczenia.
    > Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C.

    ale sporna kwestia jest w liczbie PO literce W

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 6. Data: 2009-04-14 14:48:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 16:16:13 +0200, Arni <a...@N...SPAM> said:

    > ale sporna kwestia jest w liczbie PO literce W

    Nie do końca, bo Wiadro chce się lansować w śnieżycach, nie afrykańskim
    słoncu - więc czy to będzie 10W-40 czy 10W-50 - jeden pies dla jego
    imidżu ;-)

    Nie pamiętam już dokładnie, ale 40 po "W" to chyba coś ze ~40 stopni C.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 7. Data: 2009-04-14 14:53:27
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    K.M.C. pisze:
> [...]
    Z pomykaniem w zimie to chyba nie ma dużo wspólnego (o ile zapali
    oczywiście). I tak szybko temperatura silnika robi się mocno dodatnia i
    W nie ma już dużego znaczenia.

    > z tego co wiem to parametr po "W: mowi nam o zachowaniu sie oleju w
    > wysokich temoeraturach, czyli z jazdą w chlodne dni nie ma nic wspólnego
    > bałwanku ;-)
    Jeśli Winter to wysokie to może jesteśmy na antypodach.

    Ktoś coś palnie koledzy, siedzi to potem na serwerach newsowych całego
    świata, przynajmniej do najbliższej wojny atomowej, "młodzież słucha,
    ona się uczi"

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

  • 8. Data: 2009-04-14 14:57:05
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    de Fresz pisze:
    > Nie pamiętam już dokładnie, ale 40 po "W" to chyba coś ze ~40 stopni C.

    Mocno niedokładnie.

  • 9. Data: 2009-04-14 14:59:06
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    de Fresz pisze:

    > Nie do końca, bo Wiadro chce się lansować w śnieżycach, nie afrykańskim
    > słoncu - więc czy to będzie 10W-40 czy 10W-50 - jeden pies dla jego
    > imidżu ;-)

    no ale wlasnie o tym mowa: w zimie nie ma zanczenia czy to jest W40 czy
    W50. Wiadro odnosił sie do 10W50 i napisał ze ze wzgledu na chlody
    wolałby 10W40 i jest w mylnym błedzie bo powinno byc 5W40 albo 5W50

  • 10. Data: 2009-04-14 15:02:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 16:57:05 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> said:

    > Mocno niedokładnie.

    W serwisówce do Sevenki (której nie mam akurat pod ręką), jest taka
    ładna tabelka z zależnościami tego co przed i po W, a temperaturą w
    jakiej użytkowany jest motocykl. Prosto, łatwo i przystępnie, bez
    zagłebiania się we wzory. W serwisówkach do innych motocykli też takie
    widywałem, raz prostsze, raz bardziej skomplikowane, każdy może sam
    sprawdzić w instrukcji swojego motocykla co i kiedy jego producent
    zaleca.