    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cena napełniania klimy
    Date: Wed, 5 Jun 2019 22:05:24 +0200

    W dniu 2019-06-05 o 11:05, ToMasz pisze:

    > nie mam prostej mądrej odpowiedzi. moja klima była "naprawiana" w 3
    > serwisach. bo to że znika czynnik to wada podlegająca naprawie. ale
    > pierwszy wymieniał i dodawał olej. drugi trwiredził że paruje tylko
    > r134a a olej pozostaje nie odparowany. trzeci chciał
    > wymieniać/regenerować wszystko, bo dolany cznnik świecący w UV nigdzie
    > się nie ujawnił.
    > W aucie w którym słabo chłodziło - dolałem r134. w aucie w którym nic
    > nie chłodziło, (ciśnienie na zaworach było) dolałem 100ml oleju i r134.
    > W nakrętce do butelki z coli zrobiłem zawór, wlałem olej, potem trochę
> [...]

    Ok, dzięki za odpowiedź.

    Kolega przez kilkanaście lat miał serwis klimatyzacji samochodowej.
    Mówił, że jeśli nieszczelność jest nisko, to olej potrafi uciec.
    Pokazywał mi też rozebrane sprężarki zatarte od braku oleju oraz głowice
    sprężarek uszkodzone od złego oleju lub nadmiaru oleju.
    Tyle, że to było kilkanaście lat temu. Wtedy zbytnio mnie to nie
    interesowało, aczkolwiek wiedziałem na co patrzeć, gdyż silniki
    naprawiałem i rozeznanie techniczne mam.

    Kilka lat temu doszczelniałem układ takim wynalazkiem:

    https://www.mastermot.com/produkt/53e22e7d8c9d4/uszc
    zelniacz-w-strzykawce-z-adapterem-60-ml-supercool.ht
    ml

    albo krócej: https://tiny.pl/tw4t6

    Wyraźnie pomogło. Tyle, że ucieczka czynnika była niewielka. Natomiast
    trochę się namęczyłem, aby strzykawkę wycisnąć. Najpierw ręcznie,
    później ściskiem - już bez problemu.

    W identycznej strzykawce możesz też kupić sam olej. Strzykawka wygląda
    na jednorazową, ale przypuszczam, że powinna wystarczyć na kilka razy -
    wtedy można olej kupić luzem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam