    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cena napełniania klimy
    Date: Fri, 7 Jun 2019 13:33:06 -0500

    "ToMasz" <N...@o...pl> wrote in message
    news:5cf785e0$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
    > nie mam prostej mądrej odpowiedzi. moja klima była "naprawiana"
    > w 3 serwisach. bo to że znika czynnik to wada podlegająca naprawie.

    Otóż to.
    Kiepskie te serwisy.

    > ale pierwszy wymieniał i dodawał olej. drugi trwiredził że paruje tylko
    > r134a a olej pozostaje nie odparowany. trzeci chciał wymieniać/regenerować
    > wszystko, bo dolany cznnik świecący
    > w UV nigdzie się nie ujawnił.

    Najczęstrze przyczyny w dziurze w sklaplaczu bo to taka kratka
    narażona na uszkodzenia przez odpryski spod kół jadących przed
    Tobą aut czy też drobiny spadające z cieżarówek...
    A sklaplacz klimy jest PRZED chłodnicą silnika instalowany.

    > W aucie w którym słabo chłodziło - dolałem r134. w aucie w którym nic nie
    > chłodziło, (ciśnienie na zaworach było) dolałem 100ml oleju i r134. W
    > nakrętce do butelki z coli zrobiłem zawór, wlałem olej, potem trochę
    > płynnego gazu, wypuściłem nadmiar wraz z powietrzem które tam wcześniej
    > było, dolałem gazu płynnego do butelki, wymieszałem i "wlałem" do klimy

    I jak się te opisy mają niby komuś przydać? :-)