  • Data: 2014-04-17 13:24:44
    Temat: Re: Centra futura czy bosch s4?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:534f7384$0$2371$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jesteś wyjątkowym optymistą.
    > U mnie Futura padła w czwartym roku użytkowania. Niestety już po 36
    > miesięcznej gwarancji.

    Wymieniałem w poprzednim aucie żony 11-letnią futurę na boscha, ale
    dlatego, że opinie o centrze (o egzekwowaniu gwarancji) skutecznie mnie
    odstraszyły od kolejnej. Ale tamta, 11-letnia, była made in Poland. No i
    miała datę produkcji (1999) na obudowie.
    W moich autach bosche i varty wytrzymywały mniej więcej tyle, ile miały
    gwarancji - boscha miałem gdzieś w okolicy 1997-1999, vartę już po 2000.
    Najdłużej posłużył panasonic (6,5 roku) banner (prawie 3 lata a potem
    sprzedany z samochodem i (u sąsiada) yuasa (nie pamiętam, ale chyba 8
    lat). Styl jazdy mało sprzyjąjący akumulatorom, bo ok. 60-70% po
    mieście, z częstymi postojami, trasa co trzy-cztery tygodnie. W
    motocyklu wymieniłem yuasę - a miała datę produkcji z 2004 - po prawie
    10-ciu, ostatnie trzy lata był dość rzadko eksploatowany. Zdechła bez
    żadnego ostrzeżenia, tj. pare dni wczesniej paliła bez żadnych
    problemów, potem nie pomogło podładowanie. Tak samo zresztą zdechł
    panasonic, za to i centra i bosch zdychały stopniowo. Varta miała
    zwarcie w jednej z cel i została wymieniona na gwarancji (nie bez
    "przebojów").

    W nowym aucie żony też wymieniłem centrę na boscha, ale ta centra miała
    najwyżej 6 lat (i 30 parę % sprawności), bo tyle auto miało auto w
    chwili zakupu. Choć kupowałem od właścicielki, a ona twierdziła, że nie
    wymieniała (była drugą właścicielką) i nie kupowała od handlarza, to nie
    wiem, czy pierwszy właściciel nie wymieniał w pierwszych dwóch latach
    użytkowania. Zatem druga centra wytrzymała między 4-6 lat (z
    dokładnością do paru miesięcy). Zakładam, że mniej niż sześć, bo auto
    made in UK, z polskiego salonu - nie wiem, czy przyjechało z
    akumulatorem z fabryki, czy diler monował aku w Polsce. Daty produkcji
    na niej nie znalazłem.

    --
    Yogi(n)