  • Data: 2022-05-24 10:33:21
    Temat: Re: Centrale telefoniczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 May 2022 16:10:29 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Podstawówka lokalna, budynek typu Tysiąclatka. Za Gomułki złożono nam
    > telefon w kilka miesięcy od zamieszkania (czyli "błyskawicznie"). Ale
    > to nie było regułą, władza ludowa miała swoje zdanie na temat tego,
    > komu potrzebn jest telefon w domu -- tow. Gomułka (mieszkał wtedy przy
    > sąsiedniej ulicy) uważał nawet, że "robotnik nie musi żłopać kawy".

    Moze i mial racje, ale co - inzynierowi sie nalezy kawa i telefon ?

    Przed wojną telefon byl dosc drogi.
    Nie wiem, czy robotnikow bylo stac.

    > Nie drukowano ich bez opamiętania, jak Glapiński dwusetki. Podejrzewam,
    > że monitorowano długość FIFO.

    Mozliwe.

    > To w dużym mieście. Tam, gdzie centrala ma niewielką, ale konkrtną
    > liczbę numerów, na przykład 100, utrzymywanie rezerwy jest trudne.

    Robisz centrale na 100 nr, ale przydzielasz 50.
    Ewentualnie planujesz centrale na przyszlosciowe 500 nr,
    ale wyposazenia poczatkowo na 100.

    > W Warszawie też. Warszawa w latach 50 skokowo zwiększyła swoją
    > powierzchnię niemal dwukrotnie. Wspomniany wcześniej Gocław to
    > teren lotniska sportowego zabudowany dopiero za Jaruzela. Dla
    > wrocławiaka ciekawą może być informacja, że stan wysoki Wisły
    > za wałem jest tam na poziomie drugiego piętra.

    No to we Wroclawiu tylko jedno osiedle tak zbudowano ... i teraz
    drugie.
    Nawiasem mowiac - na powodzi najbardziej ucierpialy telefony ...

    J.