  • 41. Data: 2019-07-02 09:03:56
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 14:42, J.F. pisze:
    > Od silnika to raczej nie zalezy.
    > No moze troche - nie wsadza sie wielkiej sprezarki do malego auta.

    Pewnie bardziej wielkość powierzchni do schłodzenia. Klima o objętości
    takiej do Matiza raczej nie sprawdzi się w dużym vanie.

    > U mnie klima jakos slabo chlodzi, a czynnika bylo prawie pelno.
    > Fachowiec troche dodal, ale nie pomoglo.
    >
    > I fachowiec mowi, ze tego typu nie zna, praca tej sprezarki mu sie nie
    > podoba, ale moze to zmienna wydajnosc i problem w komputerze ...
    > Cisnienia tak nie calkiem dobre, ale tez nie calkiem zle ...
    >
    > A jeszcze z doswiadczenia - sprobuj roznych ustawien nawiewu ... i
    > wymien filtr przeciwpylkowy.
    >
    > J.

    U mnie sytuacja wygląda tak że świeżo po nabiciu jedno auto super
    schładza, natomiast drugie - tak sobie. Problem w tym że do tego
    drugiego mechanik nie miał programu, i doładowywał klimę "na oko", w
    ramach reklamacji dwukrotnie jeździłem na doładowanie ale i to niewiele
    pomagało, ale trzeciej reklamacji już nie było - ostrzegł że dalsze
    dopompowanie może rozszczelnić układ.

    No fakt, nie pomyślałem o filtrze, nie wymieniałam go nigdy, a jeżdżę od
    jakichś 5 lat i to w dość ekstremalnych warunkach.

  • 42. Data: 2019-07-02 09:04:36
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 01.07.2019 o 08:36, Kris pisze:
    > https://www.norauto.pl/p/napenienie-ukadu-klimatyzac
    ji-czynnikiem-r134a-do-800gram--F1804.html?CatalogID
    =1&CatalogCategoryName=1
    > https://www.norauto.pl/p/napenienie-ukadu-klimatyzac
    ji-r134a-dotyczy-do-400gram-czynnika--F1814.html?Cat
    alogID=1&CatalogCategoryName=1
    > https://www.norauto.pl/p/przeglad-ukadu-klimatyzacji
    -z-wymiana-czynnika-r134a-F1807.html?CatalogID=1&Cat
    alogCategoryName=1

    Ceny wydaja się być ok. Szkoda że w moim rejonie nie ma tej sieci.

  • 43. Data: 2019-07-02 09:05:31
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 17:44, cef pisze:

    > W zasadzie po czym się poznaje, że klima słabo chłodzi?
    > Do swojej przyzwyczaiłem się przez lata, że chłodzi tak jak chłodzi
    > i nawet jeśli stopniowo jest coraz gorzej, to tego nie zauważam.
    > Trzeba chyba usiąść w jakimś innym aucie ze sprawną klimatyzacją,
    > żeby poczuć, że mże być inaczej albo przyjąć jakieś założenia ustalające,
    > że jest OK albo za słabo.

    Nie ma takiego "lodowatego" powiewu. Przy w pełni sprawnej klimie od
    razu idzie to poczuć.

  • 44. Data: 2019-07-02 09:08:11
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 14:59, Budzik pisze:

    > No to poczekaj jak dojda do was ceny z Poznania...
    > Ale skoro widziałes cene 90zł to jedz tam i po kłopocie.

    Do Konina chyba już doszły, wczoraj objechałem miasto i u mechaników
    wszędzie zasada - cena  dolewki + robocizna. Czyli potencjalnie ceny
    wyższe o ponad 100% od czasu kiedy serwisowałem klimy ostatnio.

    Żebym to ja pamiętał gdzie to było...

    > Termin nie ma tu nic do rzeczy.
    > Jezeli wszystko gra w aucie to czynnik nie bedzie ubywał i mozna latami
    > jezdzic.
    > Wydajnosc chłodzenia, to czy sprezarka przypadkim sie nie wyłącza etc.

    Z moich doświadczeń jednak ma,. i to zarówno w niestarych autach
    zakupionych jako nowe, tak i w używkach. Serwisowałem takie nowe auto i
    już po kilku latach na fakturze stało jak byk - "uzupełnienie
    klimatyzacji". Tak więc widać że nie są to układy hermetycznie szczelne
    na dłuższy okres czasu.

  • 45. Data: 2019-07-02 09:09:18
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 30.06.2019 o 07:55, Cavallino pisze:

    > Niczym.
    > Wydawało mi się, że moja jakoś gorzej chłodzi i od 3 lat nie była
    > ruszana.
    > Ale na 520 g czynnika, ubyło tylko 30, więc praktycznie była pełna.

    U mnie jedna od 6, druga od 5 lat nie ruszane. Tak więc ubytki mogą być
    większe.. I co w końcu u Ciebie było przyczyną?

  • 46. Data: 2019-07-02 09:09:59
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 13:33, Marcin N pisze:

    > Każdy samochód ma naklejkę z dokładnymi detalami układu klimatyzacji.
    > Se poszukaj.

    A mniej więcej gdzie tego szukać?

  • 47. Data: 2019-07-02 09:10:32
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 20:26, ToMasz pisze:

    > kup sobie butle r134, zegar, zaworek, przelotkę i sam nabijaj. jak
    > jesteś ze śląska to Ci nabije (precyzując: udostępnię sprzęt i
    > sprzedam gaz) za 50zł od auta
    > ToMasz

    Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?

  • 48. Data: 2019-07-02 09:10:57
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 30.06.2019 o 07:53, Cavallino pisze:

    > Poszukać na grouponie i zapłacić 100 zł za uzupełnienie czynnika,
    > serwis klimy z odgrzybianiem, oraz wymianę filtra kabinowego.
    >
    > Tak zrobiłem 2 tygodnie temu w Poznaniu.

    Za 100zł??

  • 49. Data: 2019-07-02 09:45:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2019 17:44:52 +0200, cef napisał(a):

    > W zasadzie po czym się poznaje, że klima słabo chłodzi?
    > Do swojej przyzwyczaiłem się przez lata, że chłodzi tak jak chłodzi
    > i nawet jeśli stopniowo jest coraz gorzej, to tego nie zauważam.

    No ale chlodzi, chlodzi, a w samochodzie goraco :-)

    > Trzeba chyba usiąść w jakimś innym aucie ze sprawną klimatyzacją,

    Zaden problem.
    Mozna tez sobie przypomniec jak w poprzednim aucie bylo.

    I jeszcze jedna sprawa - wlaczam ... a ciagle cieple powietrze leci.
    I dopiero po dluzszym czasie robi sie chlodne.
    A innych samochodach po krotkim czasie.

    Jeszcze mam ladowarke do telefonu z woltomierzem i termometrem,
    ale wiadomo - termometr w srodku, wolno reaguje ... i chyba sie sama
    grzeje przy ladowaniu, bo to niemozliwe, zeby bylo 35C

    I jeszcze dwie rzeczy - to jest opel z automatyczna klima ... wciskam
    przycisk "auto" i jakby chlodzi lepiej. Ale co on wtedy ustawia to nie
    wiadomo. A wylaczenia nie przewidzieli.

    Dawniej mialem taki przypadek - klima chlodzi slabo. Jakos slabo
    dmucha. Ale po przestawieniu temperatury na "Lo" chlodzi az za dobrze.
    Przestawiam na 16C - i znow slabo.
    Wiec klima dobra, trzeba szukac gdzies w elektronice.

    Przyszla zima - grzeje slabo. Ale na wewnetrzym obiegu dobrze grzeje.
    Tylko szyba po nartach paruje, wiec musze okno otwierac.
    Ktos chyba podpowiedzial - filtr wymien.

    To bylo to - filtr blokowal nadmuch. "Lo" prawdodobnie przelaczalo
    automatycznie na obieg wewnetrzy. "auto" ... kto wie co robi.
    Po wymianie filtra wieje dobrze, grzeje dobrze ... a chlodzi slabo :-(
    Takze na "Lo" i wewnetrznym.

    J.

  • 50. Data: 2019-07-02 10:06:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-07-2019 o 09:05, Trybun pisze:

    > Nie ma takiego "lodowatego" powiewu. Przy w pełni sprawnej klimie od
    > razu idzie to poczuć.

    Nie w każdym aucie.
    W Dacii ledwo chłodzi, a serwis twierdził że +20 na wylocie spełnia
    wymogi producenta.