eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCeny modułów WiFi › Re: Ceny modułów WiFi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ceny modułów WiFi
    References: <54c1fe7d$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <54c1fe7d$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ma04c9$kq2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ma063l$pqo$1@node2.news.atman.pl>
    <54c62aec$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ma67a8$tg3$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ma6hk0$8kl$1@node2.news.atman.pl>
    Organization: : : :
    Date: Tue, 27 Jan 2015 01:36:30 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 90
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1422318990 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 13144 77.253.217.116:37642
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:677460
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Mirek napisał:

    >> Nikt nie sprawdza co leci w TCP/IP danej karty SIM, nikt nie blokuje,
    >> nikt się tym nie interesuje. A gdyby zablokowali, to łatwo nasłać UOKiK
    >> -- nie obronią się, bo by musieli przyznać się do podsłuchiwania i
    >> analizowania transmisji internetowej klienta. Po co im takie kłopoty?
    >
    > Masz rację. tego nie zrobią, nie będą blokować "bo tam leci telemetria",
    > ale też nikt nie będzie się przejmował, że na 24 godziny przez trzy w
    > ogóle się nie zalogujesz do GPRS, a sms dojdzie w szczycie za parę
    > godzin. Takie są właśnie tanie abonamenty operatorów wirtualnych.

    Sporadycznie używam prepaida o przedłużonym terminie przydatności do
    spożycia. Od taniego operatora wirtualnego. Właśnie dlatego, że tani,
    a ja potrzebuję tylko sporadycznie, więc 5 zł na rok, to dla mnie
    cena akuratnia. Nie działa gorzej od innych, ale ja to mam tylko do
    połączeń głosowych. SMS kiszący się w systemie godzinami, to w ogóle
    wydaje mi się rzeczą mało prawdopodobną -- to trzeba wypchnąć jak
    najszybciej i zapomnieć, a nie marnować zasoby.

    Pamiętam początki GPRS. Przy próbach z prywatnym APN pakiet TCP od
    jednego terminala do drugiego, stojącego dwadzieścia centymetrów dalej,
    potrafił lecieć kilka sekund. I to mogła być główna przyczyna opóźnień,
    ta bliskość. Bo terminali na jednym stole było ze sześć, wszystkie więc
    zalogowane do jednego BTS. A to mogło być zbyt wielkim wyzwaniem dla
    systemu. W każdym razie po rozwiezieniu tych diwajsów w różne miejsca,
    wszystko zaczęło działać trochę lepiej.

    Teraz wszystko działa o wiele lepiej, mam też wrażenie, że o wiele
    bardziej autonomicznie -- w tym sensie, że nikt u operatora nie wie
    jak to działa, nikt nie gmera przy technice, ważne, że toto generuje
    przychody. Nie spodziewam się zatem, że wirtualne karty działają
    gorzej -- ktoś by musiał się na tym dobrze znać i tak to ustawić, by
    były gorzej traktowane przez sieć. A w tak zaawansowane umiejętności,
    to ja wątpię. Ale mogę się mylić, jeśli ktoś ma informacje bardziej
    aktualne od moich, to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

    > Mieliśmy w firmie przez jakiś czas telefony w Play. Fajnie bo "zasięg 4
    > sieci, tanio" itp... tylko że jak tej jednej z sieci braknie zasobów to
    > kogo wyrzucą? swojego? Nie chcę uogólniać, ale na moim terenie tak to
    > właśnie wyglądało (zasięgu macierzystego Play nie było): urywanie
    > rozmów, komunikat "sieć zajęta", bardzo niska jakość dźwięku (ledwie
    > zrozumiałe) - w godzinach szczytu to była norma.

    Mam od ponad roku telefon w sieci Play i nie mam na co narzekać. Kiedyś
    nagle się pogorszyło, zaczął gubić zasięg. W tym samym czasie przysłali
    mi spama w SMS, że ich radość rozpiera, bo w mojej okolicy wymienili
    BTS na taki, co ma LTE, więc jakość ich usług wzrośnie. Dobra, ale ja
    nie mam LTE w telefonie, za to mam zakaz spamowania ujęty w umowie.

    Szybko skojarzyłem fakty i ustawiłem w telefonie sztywne przypisanie
    do jednej sieci (nie P4), bez roamingu. Pomogło. I nikt mnie z niej
    nie próbował wyrzucić.

    Natomiast w sprawie spamu napisałem zaraz reklamację -- że umowa złamana,
    a ponieważ ma ona charakter ryczałtowy, z nielimitowanymi rozmowami,
    więc z powodu jednego SMS ze spamem, chcę zwrotu abonamentu za ten
    miesiąc, w którym mnie nim udręczyli. Szybko odpowiedzieli, że to nie
    spam, tylko użyteczna dla mnie informacja. Ja im na to, że ponieważ
    mamy różne zdania, więc najlepiej będzie zapytać w UKE, co tam o tym
    sądzą. No to już nawet nie wysyłali maila z odpowiedzią, tylko od razu
    zadzwonili -- czy ja się zgodzę, by zwrócili w dwóch ratach, bo tak
    im ponoć w księgowości łatwiej. Dobra, mówię, mogą być dwie raty, ale
    wtedy z odsetkami. I tak sie stało -- przez dwa kolejne miesiące miałem
    faktury o połowę mniejsze niż zwykle.

    Tak sobie myślę, jak by dzisiaj w moim przypadku wyglądał proces
    reklamacyjny, gdybym przez trzy godziny w ciągu doby nie mógł zalogować
    się do jakiegoś pieprzonego GPRS.

    > Nie wiem jak wygląda sprawa zajmowania zasobów, ale wydaje mi się,
    > że jeżeli taki moduł GPRS zaloguje się raz na parę godzin, wyśle swoje
    > dane i wyloguje się, to niczym się nie różni od "żywego" użytkownika.
    > Natomiast jeśli będzie podtrzymywał aktywne połączenie 24h i uparcie
    > się dobijał jak zostanie wyrzucony, to może stanowić dla sieci problem...
    > no może nie jeden, ale kiedy będzie ich więcej.

    Pamiętam z logów systemu, że sesje GPRS mogą trwać nawet kilka tygodni.
    Zdaje się, że to dla sieci lepsze od częstego logowania się -- bo własnie
    logowanie zajmuje jakieś deficytowe zasoby. Ale był też w pionierskich
    czasach taki przypadek, że coś popieprzyli u operatora, a terminal
    próbował się wciąż logować. Tak gdzieś co sekundę lub częściej. Z systemów
    operatora przy życiu pozostał tylko jeden -- billingowy. Za każdym razem
    notował otwarcie sesji, transmisję zero bajtów, i opłatę -- kilkadziesiąt
    groszy za minimalny pakiet. Zrobiła się z tego faktura na czterdzieści
    tysięcy czy coś koło tego. Chyba nie muszę dodawać, że tych pieniędzy nie
    zobaczyli.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: