    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ceny modułów WiFi
    <ma04c9$kq2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ma063l$pqo$1@node2.news.atman.pl>
    <54c62aec$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ma67a8$tg3$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ma6hk0$8kl$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    Date: Tue, 27 Jan 2015 12:10:32 +0100

    Pan Marek napisał:

    > I się nie opłaca, bo każda inicjalizacja sesji gprs (w prepaid na
    > pewno) jest odliczana jako 1 jednostka taryfikacyjna 100kB/10kB
    > (w zależności od operatora).

    Chyba w zależności od umowy. Zdaje się, że ten sam operator może
    w różnych abonamentach różnie taryfikować.

    > Kiedyś mi lokalizator na prepaidzie zaczął szaleć w jednym miejscu
    > i co kilka minut nawiązywał nowe sesje gprs, przez co kasa z konta
    > stopniała szybko.

    Dopiero co opisałem bardziej drastyczny przypadek takiego zrywania,
    bo nie na prepaidze, tylko na abonamencie typu "bez liminu". Bez
    limitu wysokości faktury, a nie bez limitu transferu i liczby sesji.

    Tak czy inaczej, wnioskowanie po długości sesji, czy łączy się ludź
    z telefonem, czy jakiś automat, jest błędne. Rozsądni ludzie starają
    się trzymać połączenie cały czas otwarte, chyba że stoi to w sprzeczności
    z innymi kryteriami, na przykład oszczędzaniem energii.

    Przez pewien czas miałem GPRS jako główne łącze internetowe w domu.
    Lepsze to było od dzwonienia modemem przez linię tepsy, a innych
    możliwości wtedy nie miałem. Dali mi w umowie na dwa lata ileś
    gigabajtów trasferu do wykorzystania w całym tym okresie, a do tego
    jeden z kilku dostępnych wtedy w Polsce telefonów z GPRS, jakąś
    potwornie badziewną srebrzystą motorolę, co z niej nawet dzwonić
    nie umiałem, tak głupio zaprojektowana. Te gigabajty, gdyby je
    liczyć według cen za małe pakiety dodawane do innych abonamentów,
    warte były tyle co samochód. A ten abonament miał cenę raczej
    normalną, więc się opłacało. Motorola cały czas leżała przypięta
    do komputera i ładowarki, nigdy nie była wyłączana.

    --
    Jarek