    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 10 Oct 2014 08:00:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 października 2014 16:28:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No, byl czas, gdy wahan kursu nie bylo, tylko zawsze wzrost :-)
    >
    > A i w wahaniach importer sie musi zabezpieczyc i korzystny dla siebie
    >
    > kurs dostac.

    > Nie, zdecydowanie nie powiem ze sie ciesze, bo teraz to mnie stac na 5
    >
    > flaszek wodki dziennie, a kiedys tylko na jedna :-)
    >
    > Choc jakis pijak za PRL moglby narzekac ze nie starcza na artykul
    >
    > pierwszej potrzeby, a jak nawet starcza to juz nic nie zostaje :-)
    >

    > Przy czym ta wodka podrozala. Wtedy to byl ~1$, teraz ten dolar warty
    >
    > 2$, a wodka kosztuje chyba z 6$ za najtansza.

> [...]

    Sranie w banie z tą wódką na kartki. Była w samej końcówce socjalizmu. Przez
    kilkadziesiąt lat istnienia PRL była dostępna od ręki. Czy kartki coś zmieniały. Nic
    nie zmieniały bo wódka w pewexie byla dostępna w nieograniczonych ilościach w cenie
    ciut niższej niż za złotówki. Dolary były dostępne w każdych ilościach i koni co
    stali przed pewexami. W knajpach wóda tez była dostępna bez kartek. Ciekawostka. W
    czasach socjalistycznych był duży problem społeczny. Nazywał się alkoholizm. Spożycie
    alkoholu na głowę było wtedy o połowę niższe niż jest teraz.