    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    Date: Fri, 10 Oct 2014 17:12:09 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości
    W dniu piątek, 10 października 2014 16:28:02 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Sranie w banie z tą wódką na kartki. Była w samej końcówce
    >socjalizmu. Przez kilkadziesiąt lat istnienia PRL była dostępna od
    >ręki.

    Owszem. Byla i nikomu to nie przeszkadzalo.
    A jednak za Jaruzelskiego i tego zabraklo. I 1982 nie nazwalbym
    koncowka.

    Brak byc moze byl jakis sztuczny - bo produkuje sie to latwo, podatku
    zawiera wiele - tylko idiota narzeka na nawis inflacyjny i ogranicza
    sprzedaz wodki. Albo komunista :-)

    >Czy kartki coś zmieniały. Nic nie zmieniały bo wódka w pewexie byla
    >dostępna w nieograniczonych ilościach w cenie ciut niższej niż za
    >złotówki. Dolary były dostępne w każdych ilościach i koni co stali
    >przed pewexami.

    Z ryzykiem, ze zamiast sie napic, to trafi czlowiek do aresztu.
    Niewielkim, no i mozna bylo legalnie bony odkupic.

    >W knajpach wóda tez była dostępna bez kartek.

    Ale znacznie drozej. I z obowiazkowa zakaska.

    >Ciekawostka. W czasach socjalistycznych był duży problem społeczny.
    >Nazywał się alkoholizm. Spożycie alkoholu na głowę było wtedy o
    >połowę niższe niż jest teraz.

    No widzisz - piwo w umiarze alkoholikiem nie czyni :-P

    J.