  • Data: 2023-04-10 13:51:01
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale to w jedna strone - a w te drugą? Do klienta ...

    Do klienta był "modem cyfrowy". DSP po stronie klienta synchronizował
    się ze zmianami amplitudy (oraz np. z a-lawem) i odbierał (względnie)
    czyste bity, takie jakie weszły do DACa w centrali.

    > Jak oni to zrobili, gdy nie wiadomo, kiedy centrala próbkuje, jakie ma
    > dokladnie poziomy, a po drodze jeszcze dlugi kabel ...

    To się wszystko da przeanalizować. Potrzebny jest oversampling oraz
    pewnie ze dwa bity więcej (niż użytecznych danych).

    > P.S. cos jescze mozna zrobic z modemem 2400, 9600, V34 czy 56k?
    > Bo chyba gdzies jeszcze mam starocie.

    Ja też mam. Można zrobić sekretarkę do POTS, tylko kto teraz ma POTS?
    I po co komu taka sekretarka?
    --
    Krzysztof Hałasa