  • Data: 2016-08-24 22:54:22
    Temat: Re: Ciekawostka
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Albo ono by w ogóle nie zadziałało, bo ono jest termiczne - jak żarówka
    > wzięła wszystko na siebie, to w sprężarce wiele się nie wydzieliło.

    Swoją drogą pamiętam jak odpalałem sprężarkę z lodówki niewiadomego
    pochodzenia i przygotowany na możliwość zwarcia podłączyłem ją szeregowo
    przez swoje zabezpieczenie (3 żarówki 400W równolegle). Nie pamiętam czy
    sprężarka miała siłę zakręcić (chyba nie), ale żarówki momentalnie
    zapaliły się jasno a chwilę potem wywaliło zabezpieczenie sprężarki.

    Swoją drogą kolejna ciekawostka - te sprężarki są bardzo wrażliwe na
    ciśnienie po stronie tłocznej podczas odpalania. Jak jest za duże, to nie
    odpalą w ogóle (buczenie + wywalenie zabezpieczenia, jak jest małe, ale
    wystarczająco duże, żeby przeszkadzać, to odpalą, ale będą się kręciły
    powooooli (czyli nie osiągną większej prędkości w miarę tłoczenia) i
    będą ciągnęły dużo prądu (aż w końcu zabezpieczenie wywali).

    Takie moje małe doświadczenie przy konstrukcji kompresora z dwóch takich
    sprężarek (plus własny układ do odpalania, bo termistor potrafił się nie
    schłodzić między odpaleniami i jedna sprężarka odpalała, a druga tylko
    buczała + wywalenie zabezpieczenia po chwili). Odprężnik jest obowiązkowy
    (i to zmodyfikowany, bo sprężarka z lodówki nie ma siły zamknąć tego
    odprężnika z Allegro bez zmodyfikowania go - trzeba ograniczyć mu
    przepływ).

    --
    http://www.chmurka.net/