  • Data: 2020-01-20 13:18:52
    Temat: Re: Ciekawostka audiofilska znaleziona w sieci
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, na telefonie slysze ... a przeciez ma tylko jeden glosnik.
    > Hm, a moze ma dwa ? albo jakies niesymetryczne ?
    > A moze tylko jeden kanal odtwarza, nie sume ?

    Sprawdź.

    https://www.audiocheck.net/audiotests_stereo.php

    > A na innym telefonie faktycznie cisza - trzeba sluchawki stereo. Ciekawe
    > co w tym pierwszym ... zepsuli ? naprawili ?

    Albo jakaś wybajerzona "korekcja" (DSP), która psuje stereo.

    > Mnie na sluchawkach glowa nie boli, ale zawsze mialem z tymi fazami
    > problem, ze slabo slyszalem odwrocenie.

    Ja zawsze dobrze słyszałem i zawsze mnie to męczyło. Może "boli głowa"
    to przesada, ale jest takie nieprzyjemne uczucie. Podobne miałem jak
    testowałem słuchawki MDR-1000X (z aktywnym wyciszeniem otoczenia). A
    ludzie je sobie chwalą. Może bym się przyzwyczaił.

    > A swoja droga ... w mp3 daje sie zakodowac faze ?
    > Jak widac - daje, ale moze to bardziej skomplikowane jest ?

    Sama faza nie jest istotna, istotne jest, żeby była poprawna względem
    drugiego kanału.

    > A w ogole nie ma tam jakiegos myku w stereo, ze osobno sume a osobno
    > roznice kompresuja, a nie lewy/prawy ?

    Poczytaj o Joint Stereo. Tu jest trochę info:

    https://www.quora.com/Is-stereo-mp3-better-quality-t
    han-joint-stereo-mp3

    > A swoja droga - jak to w dzisiejszych czasach zrobic ?

    Programowo.

    > Juz sie raczej kabelkow nie lutuje, zeby mozna bylo zamienic bieguny.

    I tak nie zamienisz, bo masa wspólna :)

    Z drugiej strony słuchawki pięknie grają w przeciwfazie, jak się im masę
    odłączy.

    > Jakis ambitniejszy program do audio i celowa zamiana ?

    Raczej normalny program. Odwrócenie fazy to jedna z podstawowych funkcji,
    może dlatego że jest trywialna do programowego zrealizowania. Wydaje mi
    się (choć pamięć już nie ta), że już Cool Edit 96 ją miał.