    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 5 Jan 2018 02:51:05 -0800 (PST)
    <7...@g...com>
    <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <4...@g...com>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > I mówiąc to, mam na myśli, że przy pomocy rekurencji można zdefiniować
    > iterację, natomiast przy pomocy iteracji nie można zdefiniować rekurencji.

    Tak. Rekurencja jest bardziej ogólnym mechanizmem w tym sensie, że uogólnia pojęcie
    powtórzenia. I to wcale nie sprawia, że jest łatwiejsza do zrozumienia.

    > I w tym sensie iteracja jest prostsza od rekurencji, że ma mniejszą
    > siłę wyrazu (można przy jej pomocy zrobić mniej)

    Zgadza się. Ale iteracja ma jedną gigantyczną zaletę: można przy pomocy iteracji
    zrobić iterację. I tam, gdzie potrzebna/wystarczajaca jest iteracja, wybór iteracji
    jako narzędzia jest bardziej właściwy - prostszy mechanizm, który potrafi mniej, jest
    wtedy łatwiejszy do zrozumienia. Bywa, że jest wtedy też bardziej wydajny. Dlatego
    używanie rekurencji do robienia iteracji jest przerostem formy, być często nawet
    zwykłym snobizmem.

    Analogia warsztatowa: zwykły młotek może zrobić mniej, niż kombajn ogólnego
    przeznaczenia func'o'matic. I dlatego do wielu zastosowań młotek będzie lepszym
    wyborem. A warsztat, który w ogóle nie ma młotka, jest po prostu nieużyteczny, nawet
    jeśli ma kombajn func'o'matic.

    Używajmy właściwych narzędzi do ich najbardziej naturalnych zastosowań, gdzie słowo
    "naturalne" zostawię już bez rozwinięcia, bo rozgrzebywanie takich definicji nie jest
    moją intencją na tej grupie.