eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmCo może być przyczyną że Samsung Avila szybciej pada mimo nowego akumuatora? › Re: Co może być przyczyną że Samsung Avila szybciej pada mimo nowego akumuatora?
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Co może być przyczyną że Samsung Avila szybciej pada mimo nowego
    akumuatora?
    Date: Wed, 10 May 2017 07:53:45 -0500

    "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    news:oeusl1$tes$1@news.agh.edu.pl...

    > Od kilku lat mamy w rodzinie telefony, które wytrzymują te kilka lat na
    > początkowej baterii.
    >
    > Natomiast dawniej miałem tak (telefony różnych marek):
    >
    > 1. Bateria kupiona z telefonem na starcie wytrzymywała X godzin i
    > pojemność spadała o połowę przez rok.
    >
    > 2. Bateria zapasowa kupowana jako markowa i wcale nie tania (bo o tanich
    > to nie ma co mówić) wytrzymywała na starcie najwyżej 60% z X i traciła
    > połowę pojemności w pół roku.
    >
    > Baterii równie dobrej jak kupiona z telefonem nie udało mi się kupić ani
    > razu.

    To co opisujesz to typowy przypadek.
    I wytłumaczenie nie jest hardwareowe.

    Zwykle ludzie przesiadają się z bardzo starych telefonów
    i zanim dobrze poznają nowy sprzęt ten sprzęt nie jest
    dużo używany w ciągu dnia: bateria wtedy starcza na długo.

    W miarę używania, poznawania sprzętu dochodzą nowe
    jego funkcje, doinstalowuje się nowe programy, ustawia
    nowe alarmy, zezwala nowym aplikacjom na monitorowanie
    położenia w tle (GPS) a często nawet ktoś się zakocha :-)
    i zamiast gadać 5 minut dziennie i wysyłać 10 sms dziennie
    zaczyna gadać 3 godziny dziennie i wysyłać 10 tysięcy smsów :-)

    No i porównuje potem czas pracy na baterii "dawniej" i teraz
    i mu wychodzi, że słaba bateria. Idzie, kupuje nową, myśli
    że się poprawi czas pracy. A to nie bateria. I na nowej tak
    samo krótko pracuje telefon bo tak samo intensywnie używany.