    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co robi ten kondensator.
    Date: Thu, 11 Dec 2014 00:30:31 +0100

    On 10.12.2014 23:26, RR wrote:

    > Przy tej częstotliwości i sinusie jest tam bez sensu. W praktyce
    > zależy do czego ma służyć ten układ.
    > "Tak jak jest" wygładza krótkie impulsy przez chwilowe zatkanie D3,
    > ale też dodaje do składowej stałej harmonicznych o ile są w sygnale,
    > oraz śmieci od przełączania diod.

    A nie lepiej by działał przy takim zadaniu, jeśli 'dolny' przewód
    byłby podłączony do masy, zamiast tam, gdzie jest?

    > Jeżeli pojemność C3 zwiększyć, stanie się "układem przesunięcia
    > napięcia".
    >
    > Jeżeli zwiększyć częstotliwość i ją zmieniać, stanie się detektorem FM.
    >
    > Bez określenia do czego ma służyć, nie dojdzie się sensu zastosowania C3.

    Większej częstotliwości tam się nie wepchnie, bo transformator
    z blachy. Podłączany do gniazdka sieciowego.
    Wyjściem jest... gniazdo BCN :) zabazpieczone sporym opornikiem.
    _Prawdopodobnie_ było źródłem niezbyt wysokiego napięcia do lamp
    (różne gazy) na pracowni przy stanowisku ze spektroskopem.

    Nie znam przełożenia trafa, ale po wytrzymałościowych kondensatorów
    może to być do 3kV.

    pzdr
    bartekltg