-
Data: 2018-11-18 19:16:50
Temat: Re: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 18 Nov 2018 18:32:35 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-11-18 o 17:55, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Nigdy nie było 3 pasów do zjazdu ani na Karwiny ani Witomino.
>> Były pasy pod górę poprzedzającą te wjazdy, ale kończyły się kawałek drogi
>> przed zjazdem i nie miały wpływu na te korki.
>
> Miały bardzo wielki wpływ na korki. Jak tylko zniknęły, to zaczęły się
> wielokilometrowe korki, głównie jesienią i zimą. Boleśnie to odczułem na
> codziennych podróżach tą trasą.
>
>> A korki tam powoduje nie problem przepustowości obwodnicy w tym miejscu, a
>> problem przepustowości samych zjazdów, które kończą się zwykłymi
>> skrzyżowaniami ze światłami, które nie są w stanie wypuścić z obwodnicy
>> wszystkich zjeżdżających i korek zaczyna wystawać na obwodnicę.
>
> Tak, ale jest tylko jeden pas dla zjeżdżających a korek dotyczy dwóch
> pasów - również dla jadących na wprost.
Korek jest dlatego że prawy pas stoi, a stoi bo trzyma go zakorkowany
zjazd.
I działa to tak samo jak każda inna nieprzejezdność jednego pasa.
Chcący przejechac dalej muszą zmieścić się na jedynym lewym, a jego
przepustowość jest niewystarczająca.
I korek się robi coraz dłuższy.
To czego tam brakuje to bezpośredni zjazd przed wiaduktem w prawo w ul.
Chwaszczyńską w stronę Gdyni. Stary zjazd służyłby tylko do jazdy w stronę
Chwaszczyna.
Brak ruchu poprzecznego zwiększy przepustowość, a sam pas do zjazdu będzie
mógł być dłuższy (nawet cały podjazd pod górę - przez cały odcinek gdzie
był ten trzeci pas za którym tęsknisz).
Z przeciwnej strony z kolei brakuje bezpośredniego zjazdu za wiaduktem,
również w stronę Gdyni, który też jest krótki i powoduje korkowanie się
obwodnicy.
> Gdy były 3, to znaczną długość zablokowanego
> środkowego pasa pięknie omijało się. Owszem, prędkość przejazdu była
> niewielka ale większa od zera.
Oczywiście ominąć korek się dało, ale nie miało to żadnego znaczenia dla
przepustowości obwodnicy w miejscu gdzie powstaje zator. Po prostu przed
wąskim gardłem omijałeś iluś kierowców, ale wąskie gardło zostawało tam
gdzie było.
Źródło korka było już za zwężeniem do 2 pasów i z punktu widzenia
przepustowości ten trzeci pas niczego nie zmieniał.
Jedynie tyle, że tak jak piszesz jadąc nim owszem mogżna było zaoszczędzić
sporo czasu, omijając nawet kilkadziesiąt samochodów.
Ale ten czas po prostu tracili ci którzy tym pasem jechali.
Do tego na końcu się robiło "gorąco" i sam koniec tego pasa nie raz był
źródłem kolejnych stłuczek jak się ścierały frakcje "szeryfów", "cwaniaków"
i tych co to mieli jakieś części samochodu do naprawienia.
>> Głównym problemem trójmiasta jest tak naprawdę brak obwodnicy.
>> To co historycznie nazywa się obwodnicą, obecnie jest już bardziej trasą
>> średnicową, a obwodnicę to dopiero będzie się budować.
>
> Masz na myśli trasę metropolitalną? Chyba tak ma się nazywać...
Ma się składać z Trasy Kaszubskiej (Chwaszczyno - Lębork)
Obwodnicy Metropolitalnej (Żukowo - Chwaszczyno)
i przedłużenia Obwodnicy Południowej (od obecnej trasy do Żukowa)
> Jeśli
> nią, to ona będzie łączyła Gdańsk ze Słupskiem czyli cały ruch na
> Władysławowo będzie szedł po staremu.
No i właśnie o to chodzi - dzisiejszy ruch na zachód do Słupska, a nawet do
Wejherowa pojedzie nową trasą, zamiast dzisiejszą Morską i Hutniczą.
Samo to powinno wystarczy udrożnić ruch przez Rumię.
Oczywiście nadal jest tam kilka braków, ale z pewnością duża część ruchu
pojedzie nową trasą, a nie przez trójmiasto.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.18 21:44 Marek S
- 18.11.18 22:43 Tomasz Pyra
- 21.11.18 12:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław