  • Data: 2018-11-18 19:16:50
    Temat: Re: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Nov 2018 18:32:35 +0100, Marek S napisał(a):

    > Miały bardzo wielki wpływ na korki. Jak tylko zniknęły, to zaczęły się
    > wielokilometrowe korki, głównie jesienią i zimą. Boleśnie to odczułem na
    > codziennych podróżach tą trasą.

    > Tak, ale jest tylko jeden pas dla zjeżdżających a korek dotyczy dwóch
    > pasów - również dla jadących na wprost.

    Korek jest dlatego że prawy pas stoi, a stoi bo trzyma go zakorkowany
    zjazd.

    I działa to tak samo jak każda inna nieprzejezdność jednego pasa.
    Chcący przejechac dalej muszą zmieścić się na jedynym lewym, a jego
    przepustowość jest niewystarczająca.
    I korek się robi coraz dłuższy.

    To czego tam brakuje to bezpośredni zjazd przed wiaduktem w prawo w ul.
    Chwaszczyńską w stronę Gdyni. Stary zjazd służyłby tylko do jazdy w stronę
    Chwaszczyna.
    Brak ruchu poprzecznego zwiększy przepustowość, a sam pas do zjazdu będzie
    mógł być dłuższy (nawet cały podjazd pod górę - przez cały odcinek gdzie
    był ten trzeci pas za którym tęsknisz).

    Z przeciwnej strony z kolei brakuje bezpośredniego zjazdu za wiaduktem,
    również w stronę Gdyni, który też jest krótki i powoduje korkowanie się
    obwodnicy.

    > Gdy były 3, to znaczną długość zablokowanego
    > środkowego pasa pięknie omijało się. Owszem, prędkość przejazdu była
    > niewielka ale większa od zera.

    Oczywiście ominąć korek się dało, ale nie miało to żadnego znaczenia dla
    przepustowości obwodnicy w miejscu gdzie powstaje zator. Po prostu przed
    wąskim gardłem omijałeś iluś kierowców, ale wąskie gardło zostawało tam
    gdzie było.

    Źródło korka było już za zwężeniem do 2 pasów i z punktu widzenia
    przepustowości ten trzeci pas niczego nie zmieniał.

    Jedynie tyle, że tak jak piszesz jadąc nim owszem mogżna było zaoszczędzić
    sporo czasu, omijając nawet kilkadziesiąt samochodów.
    Ale ten czas po prostu tracili ci którzy tym pasem jechali.

    Do tego na końcu się robiło "gorąco" i sam koniec tego pasa nie raz był
    źródłem kolejnych stłuczek jak się ścierały frakcje "szeryfów", "cwaniaków"
    i tych co to mieli jakieś części samochodu do naprawienia.

    > Masz na myśli trasę metropolitalną? Chyba tak ma się nazywać...

    Ma się składać z Trasy Kaszubskiej (Chwaszczyno - Lębork)
    Obwodnicy Metropolitalnej (Żukowo - Chwaszczyno)
    i przedłużenia Obwodnicy Południowej (od obecnej trasy do Żukowa)

    > Jeśli
    > nią, to ona będzie łączyła Gdańsk ze Słupskiem czyli cały ruch na
    > Władysławowo będzie szedł po staremu.

    No i właśnie o to chodzi - dzisiejszy ruch na zachód do Słupska, a nawet do
    Wejherowa pojedzie nową trasą, zamiast dzisiejszą Morską i Hutniczą.
    Samo to powinno wystarczy udrożnić ruch przez Rumię.

    Oczywiście nadal jest tam kilka braków, ale z pewnością duża część ruchu
    pojedzie nową trasą, a nie przez trójmiasto.