  • 1. Data: 2018-11-14 21:59:36
    Temat: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Wiem, że jest/są tu osoby z 3miasta. Czy wiecie o co chodzi z ostatnimi
    korkami? Wczoraj wyjechałem z pracy w Gdańsku o 16. W Gdyni, na końcu
    obwodnicy byłem 3h później (2.5h to dojazd do obwodnicy). Dziś "tylko"
    2h jechałem tą samą trasą. Wiem, że po wakacjach znacznie się wydłużają
    czasy dojazdu, ale w zeszłym roku nawet w rekordowych korkach tyle czasu
    nie spędzałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-11-14 22:59:43
    Temat: Re: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 14 Nov 2018 21:59:36 +0100, Marek S napisał(a):

    > Wiem, że jest/są tu osoby z 3miasta. Czy wiecie o co chodzi z ostatnimi
    > korkami?

    Chodzi o to że często jakiś jeden z drugim musi zderzyć.

    W dodatku często są to lekkie kolizje, a uczestnicy zamiast zjechać chociaż
    na pas awaryjny to stoją i czekają, często ponad godzinę na policję która
    przyjedzie, wlepi po mandacie i powie że ten z tyłu jest winny.

    No i jednak też jakimś problemem jest to, że ta policja się pojawia po
    godzinie rozgonić towarzystwo, a powinna w 5 minut.

    Do tego dochodzą gapie, którzy na jezdni z przeciwnej strony potrafią
    zbudować większy korek niż na tej na której jest zderzenie (bo mają dalej,
    gorzej widać i jeszcze bardziej muszą zwolnić).

    Do tego z takich bardziej przyziemnych powodów, to krótka jezdnia zjazdowa
    na Karwiny (jedna i druga), zakończona światłami i zapychające się
    skrzyżowanie z Chwaszczyńską powodują że kolejka czekających na zjazd na
    Chwaszczyńską zaczyna wystawać na obwodnicę i blokować prawy pas (oraz
    chwilami lewy na którym jakiś maruder stwierdza że on jednak tu chce
    zmienić pas).

  • 3. Data: 2018-11-15 21:42:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-14 o 22:59, Tomasz Pyra pisze:

    > Chodzi o to że często jakiś jeden z drugim musi zderzyć.

    Ale aż do tego stopnia? Nawigacja poprowadziła mnie z Wrzeszcza na
    Polanki w kierunku Spacerowej. Po 1.5h jazdy poddałem się, poszedłem coś
    zjeść, poczytać, poszwędać się po sklepach a potem i tak godzinę
    wracałem. Nawet jak TIRy jakąś zimą zablokowały obwodnicę to tak nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-11-16 01:34:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 15 Nov 2018 21:42:03 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > zjeść, poczytać, poszwędać się po sklepach a potem i tak godzinę
    > wracałem. Nawet jak TIRy jakąś zimą zablokowały obwodnicę to tak nie było.

    Był jakiś poważniejszy wypadek przed Karwinami i droga jakiś czas
    zablokowana.
    Korek szybko dojechał do Matarni, a kierowcy żeby w nim nie stać zjeżdżali
    do miasta które też szybko stanęło.

    Zimą nie jest tak źle jak obwodnica stanie, bo jednak wiele osób jak jest
    śnieg, to nie jeździ samochodem.

  • 5. Data: 2018-11-16 21:53:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-16 o 01:34, Tomasz Pyra pisze:

    > Był jakiś poważniejszy wypadek przed Karwinami i droga jakiś czas
    > zablokowana.
    Thx. Widocznie pechowo na zdarzenia drogowe się załapałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2018-11-17 01:08:03
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 14.11.2018 o 22:59, Tomasz Pyra pisze:

    > Chodzi o to że [...]

    Ja bym do tego dodał stale zwiększającą się ilość samochodów na drogach.

    I nic dziwnego, że ta ilość stale rośnie, skoro dla transportu
    samochodowego / indywidualnego ciągle są inwestycje, ulepszenia, nowe
    drogi, remonty, dwupasmówki itd., a zbiorkom stoi w miejscu (dosłownie i
    w przenośni).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2018-11-17 12:41:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-11-2018 o 01:08, LEPEK pisze:

> [...]
    > samochodowego / indywidualnego ciągle są inwestycje, ulepszenia, nowe
    > drogi, remonty, dwupasmówki itd., a zbiorkom stoi w miejscu (dosłownie i

    Patrz, a w Poznaniu jest dokładnie odwrotnie.

  • 8. Data: 2018-11-17 14:32:57
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 17.11.2018 o 12:41, Cavallino pisze:

    > Patrz, a w Poznaniu jest dokładnie odwrotnie.

    No, to szczerze mówiąc to jest chyba lepsze podejście, bo ile by u nas
    dróg nie zbudowali, to po 2-3 latach znów sytuacja wraca do punktu
    wyjścia, tj. korek jest porównywalny do tego przed remontami. Tak wiem -
    gdyby nie te prace, to byłoby jeszcze gorzej.
    U nas w ostatnim czasie powstała kolej metropolitalna łącząca Kaszuby i
    lotnisko z Trójmiastem oraz jedna nowa linia tramwajowa, ale to IMO
    zdecydowanie zbyt mało.

    Pozdr,

  • 9. Data: 2018-11-17 16:32:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-11-2018 o 14:32, LEPEK pisze:

    > No, to szczerze mówiąc to jest chyba lepsze podejście, bo ile by u nas
    > dróg nie zbudowali, to po 2-3 latach znów sytuacja wraca do punktu
    > wyjścia, tj. korek jest porównywalny do tego przed remontami.

    No widzisz - a u nas jest gorzej z miesiąca na miesiąc.
    Nie wiem czy to jest lepsze podejścia - dla mnie jest gorsze.

    Likwidacja wszystkich odziedziczonych po komunie sensownych rozwiązań
    komunikacyjnych (np. przejścia dla pieszych pod i nad ziemią), to jest
    jakieś gonienienie w piętkę.
    Zwłaszcza w mieście które dusi się właśnie z powodu braku
    wielopoziomowego ruchu, choćby takiego jak w Trójmieście.

    Cofanie się do 19 wieku nie jest dobrym podejściem.

> [...]
    > U nas w ostatnim czasie powstała kolej metropolitalna łącząca Kaszuby i
    > lotnisko z Trójmiastem oraz jedna nowa linia tramwajowa, ale to IMO

    No u nas taka kolej też powstała, ale jej skutek to jeszcze dłuższe
    kolejki przed szlabanami i mega ścisk w pociągach.
    Kiedy te nowe pociągi, (których i tak już jest za mało, w sensie taboru)
    się rozsypią, będzie totalna katastrofa, z braku alternatyw.

  • 10. Data: 2018-11-17 23:36:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-17 o 14:32, LEPEK pisze:

    > U nas w ostatnim czasie powstała kolej metropolitalna łącząca Kaszuby i
    > lotnisko z Trójmiastem oraz jedna nowa linia tramwajowa, ale to IMO
    > zdecydowanie zbyt mało.

    Kolega codziennie korzysta z tej kolei dojeżdżając do pracy i modli się
    by deszcz nie spadł, żeby nie było zbyt zimno bo wtedy do domu nie
    wróci. Byle pretekst i kolej metropolitalna stoi.

    To tak a'propos innowacji komunikacyjnych w 3 mieście.

    Do tego zlikwidowano 3ci pas na obwodnicy w okolicy zjazdów na Karwiny i
    na Witomino. Od razu zaowocowało to niebotycznymi korkami. Podobnie na
    trasie z Redy na Władysławowo. Zauważyłem, że rzadko kiedy zmiany
    drogowe tutaj służą poprawie przepustowości dróg. Owszem, były i takie,
    ale chyba tylko przez niedopatrzenie powstały.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek