-
Data: 2018-11-18 21:44:59
Temat: Re: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-11-18 o 19:16, Tomasz Pyra pisze:
>> Tak, ale jest tylko jeden pas dla zjeżdżających a korek dotyczy dwóch
>> pasów - również dla jadących na wprost.
>
> Korek jest dlatego że prawy pas stoi, a stoi bo trzyma go zakorkowany
> zjazd.
>
> I działa to tak samo jak każda inna nieprzejezdność jednego pasa.
> Chcący przejechac dalej muszą zmieścić się na jedynym lewym, a jego
> przepustowość jest niewystarczająca.
> I korek się robi coraz dłuższy.
Domyślam się, że taki jest tego mechanizm jednakże nie bardzo rozumiem z
jakiego powodu samochody stoją po kilka minut, ruszają i za 200m znów
zatrzymują się na kilka kolejnych minut.
Mało tego, po przejechaniu zakorkowanego zjazdu jest dużo lepiej ale
nadal można tylko pomarzyć o maksymalnej dopuszczalnej prędkości. Np.
zdarza mi się, że po przejechaniu Witomina w kierunku Chyloni,
wyprzedzam wykorzystując pasy zjazdowe na Kwiatkowskiego. Dopiero od
tego miejsca da się jechać normalnie.
> To czego tam brakuje to bezpośredni zjazd przed wiaduktem w prawo w ul.
> Chwaszczyńską w stronę Gdyni. Stary zjazd służyłby tylko do jazdy w stronę
> Chwaszczyna.
Pewnie trochę by to pomogło - światła mniej. Korek z 5km mógłby się
zmniejszyć do 2 :-)
> Oczywiście ominąć korek się dało, ale nie miało to żadnego znaczenia dla
> przepustowości obwodnicy w miejscu gdzie powstaje zator.
Zgoda. Miałem na myśli jazdę dalej obwodnicą a nie zablokowane pośrednie
zjazdy. Te trzecie pasy pozwalały mi zaoszczędzić na drodze do domu,
zaryzykuję twierdzenie, ze 20 minut w godzinach korków. Bo tyle czasem
zajmuje przejechanie kilkuset metrów.
> Jedynie tyle, że tak jak piszesz jadąc nim owszem mogżna było zaoszczędzić
> sporo czasu, omijając nawet kilkadziesiąt samochodów.
> Ale ten czas po prostu tracili ci którzy tym pasem jechali.
I o tym właśnie piszę. Wielu kierowców preferuje stanie więc było z
czego korzystać.
> Do tego na końcu się robiło "gorąco" i sam koniec tego pasa nie raz był
> źródłem kolejnych stłuczek jak się ścierały frakcje "szeryfów", "cwaniaków"
> i tych co to mieli jakieś części samochodu do naprawienia.
Tak, to też zapewne racja, choć raczej to sporadyczne zjawisko w porze
korków. Prędkości wtedy są rekreacyjne. Wiele lat jeżdżę tą trasą i
jakoś nie pamiętam aby w tym miejscu doszło do zdarzenia. Natomiast na
prostych odcinkach, lub na mokrych/zaśnieżonych zakrętach mnóstwo razy
to widywałem. Podejrzewam, że stłuczki przytrafiały się na tych 3cich
pasach wtedy gdy prędkości można było rozwijać większe - czyli poza
godzinami powrotów.
> Ma się składać z Trasy Kaszubskiej (Chwaszczyno - Lębork)
> Obwodnicy Metropolitalnej (Żukowo - Chwaszczyno)
> i przedłużenia Obwodnicy Południowej (od obecnej trasy do Żukowa)
Tak właśnie pomyślałem.
>
>> Jeśli
>> nią, to ona będzie łączyła Gdańsk ze Słupskiem czyli cały ruch na
>> Władysławowo będzie szedł po staremu.
>
> No i właśnie o to chodzi - dzisiejszy ruch na zachód do Słupska, a nawet do
> Wejherowa pojedzie nową trasą, zamiast dzisiejszą Morską i Hutniczą.
> Samo to powinno wystarczy udrożnić ruch przez Rumię.
Oby.
> Oczywiście nadal jest tam kilka braków, ale z pewnością duża część ruchu
> pojedzie nową trasą, a nie przez trójmiasto.
Jestem przekonany, że będzie tamtędy dużo samochodów jeździło, choć
niekoniecznie tych, które przez Rumię musiały jechać. Sama Wawa w porze
wakacyjnej paraliżuje odcinek Gdynia-Władysławowo. Jazda do Włodka przez
Lębork raczej się nie sprawdzi.
Druga rzecz jaką zauważyłem, to od niedawna, ostatnie 3 lata, rano i ok
17-18 panuje na tej trasie duży ruch tworzący korki i to bez udziału
turystów. Ludzie z tych okolic dużo częściej podejmują pracę w 3mieście
niż we wcześniejszych latach. Tego nie załatwi nowa obwodnica.
Stąd mój sceptycyzm.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.18 22:43 Tomasz Pyra
- 21.11.18 12:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław