  • Data: 2018-11-18 21:44:59
    Temat: Re: Co się dzieje z przejezdnością w 3mieście?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-18 o 19:16, Tomasz Pyra pisze:

    > Korek jest dlatego że prawy pas stoi, a stoi bo trzyma go zakorkowany
    > zjazd.
    >
    > I działa to tak samo jak każda inna nieprzejezdność jednego pasa.
    > Chcący przejechac dalej muszą zmieścić się na jedynym lewym, a jego
    > przepustowość jest niewystarczająca.
    > I korek się robi coraz dłuższy.

    Domyślam się, że taki jest tego mechanizm jednakże nie bardzo rozumiem z
    jakiego powodu samochody stoją po kilka minut, ruszają i za 200m znów
    zatrzymują się na kilka kolejnych minut.

    Mało tego, po przejechaniu zakorkowanego zjazdu jest dużo lepiej ale
    nadal można tylko pomarzyć o maksymalnej dopuszczalnej prędkości. Np.
    zdarza mi się, że po przejechaniu Witomina w kierunku Chyloni,
    wyprzedzam wykorzystując pasy zjazdowe na Kwiatkowskiego. Dopiero od
    tego miejsca da się jechać normalnie.

    > To czego tam brakuje to bezpośredni zjazd przed wiaduktem w prawo w ul.
    > Chwaszczyńską w stronę Gdyni. Stary zjazd służyłby tylko do jazdy w stronę
    > Chwaszczyna.

    Pewnie trochę by to pomogło - światła mniej. Korek z 5km mógłby się
    zmniejszyć do 2 :-)

    > Oczywiście ominąć korek się dało, ale nie miało to żadnego znaczenia dla
    > przepustowości obwodnicy w miejscu gdzie powstaje zator.

    Zgoda. Miałem na myśli jazdę dalej obwodnicą a nie zablokowane pośrednie
    zjazdy. Te trzecie pasy pozwalały mi zaoszczędzić na drodze do domu,
    zaryzykuję twierdzenie, ze 20 minut w godzinach korków. Bo tyle czasem
    zajmuje przejechanie kilkuset metrów.

    > Jedynie tyle, że tak jak piszesz jadąc nim owszem mogżna było zaoszczędzić
    > sporo czasu, omijając nawet kilkadziesiąt samochodów.
    > Ale ten czas po prostu tracili ci którzy tym pasem jechali.

    I o tym właśnie piszę. Wielu kierowców preferuje stanie więc było z
    czego korzystać.

    > Do tego na końcu się robiło "gorąco" i sam koniec tego pasa nie raz był
    > źródłem kolejnych stłuczek jak się ścierały frakcje "szeryfów", "cwaniaków"
    > i tych co to mieli jakieś części samochodu do naprawienia.

    Tak, to też zapewne racja, choć raczej to sporadyczne zjawisko w porze
    korków. Prędkości wtedy są rekreacyjne. Wiele lat jeżdżę tą trasą i
    jakoś nie pamiętam aby w tym miejscu doszło do zdarzenia. Natomiast na
    prostych odcinkach, lub na mokrych/zaśnieżonych zakrętach mnóstwo razy
    to widywałem. Podejrzewam, że stłuczki przytrafiały się na tych 3cich
    pasach wtedy gdy prędkości można było rozwijać większe - czyli poza
    godzinami powrotów.

    > Ma się składać z Trasy Kaszubskiej (Chwaszczyno - Lębork)
    > Obwodnicy Metropolitalnej (Żukowo - Chwaszczyno)
    > i przedłużenia Obwodnicy Południowej (od obecnej trasy do Żukowa)

    Tak właśnie pomyślałem.

    > No i właśnie o to chodzi - dzisiejszy ruch na zachód do Słupska, a nawet do
    > Wejherowa pojedzie nową trasą, zamiast dzisiejszą Morską i Hutniczą.
    > Samo to powinno wystarczy udrożnić ruch przez Rumię.

    Oby.

    > Oczywiście nadal jest tam kilka braków, ale z pewnością duża część ruchu
    > pojedzie nową trasą, a nie przez trójmiasto.

    Jestem przekonany, że będzie tamtędy dużo samochodów jeździło, choć
    niekoniecznie tych, które przez Rumię musiały jechać. Sama Wawa w porze
    wakacyjnej paraliżuje odcinek Gdynia-Władysławowo. Jazda do Włodka przez
    Lębork raczej się nie sprawdzi.

    Druga rzecz jaką zauważyłem, to od niedawna, ostatnie 3 lata, rano i ok
    17-18 panuje na tej trasie duży ruch tworzący korki i to bez udziału
    turystów. Ludzie z tych okolic dużo częściej podejmują pracę w 3mieście
    niż we wcześniejszych latach. Tego nie załatwi nowa obwodnica.

    Stąd mój sceptycyzm.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek