  • Data: 2019-02-20 07:05:23
    Temat: Re: Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:53b396f8-a399-4672-a5c4-7168955c7dad@go
    oglegroups.com...

    >kiedys Bosch tlumaczyl wszystko na polski ale teraz nie widze:

    Moze sie nie oplaca - Polacy i tak kupia najtanszy :-)

    >https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/comm
    only_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/se
    rvice_parts/batteries/downloads_batteries/competence
    _brochure.pdf

    >https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/comm
    only_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/se
    rvice_parts/batteries/downloads_batteries/trade_fold
    er_batteries.pdf

    >https://aa-boschbcs-ch.resource.bosch.com/media/ch/
    ratgeber/bcs_batterien_ratgeber_20131.pdf

    >w skrocie: jesli producent zdecydowal sie wstawic AGM to nalezy uzyc
    >aku tego samego typu chyba ze ktos chce przycebulic i poprawiac
    >fabryke wtedy powodzenia i bedzie wymienial aku czesciej :-)

    A moze "jak juz raz namowilismy fabryke na AGM, to trzeba na tym
    zarobic" :-)

    Ciekawe o co tu chodzi ... z AGM sie elektrolit nie wylewa, ale to
    chyba nie o to chodzi, bo wczesniej nie przeszkadzalo.
    Zreszta sami pisza, ze moze tez byc EFB

    https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accesso
    ries/service_parts_1/batteries_4/batterietechnologie
    n_1/efb/efb_1

    Masa nie opada i trwalosc plyt jest wieksza, co jest wazne przy pracy
    start-stop ?

    Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w
    tych samochodach chyba wieksze.

    A moze u Marka wlasnie napiecie nizsze, co umozliwia stosowanie
    akumulatorow AGM, i osiagniecie duzej trwalosci akumulatora bez
    dodawania wody.
    Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?