  • 1. Data: 2019-02-18 22:34:50
    Temat: Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Właśnie po 3 latach zarżnąłem Vartę Silver 100Ah. Wcześniej w kilka
    miesięcy jakąś Centrę, którą poprzedni właściciel wstawił.

    W/w Vartę wstawiłem na zasadzie ciągłości - podobny technologicznie
    akumulator lecz w lepszej jakości. Dopiero potem doczytałem w instrukcji
    auta, że akumulator musi być AGM. Wyjaśnię, że wszelkie kwestie związane
    z ładowaniem / eksploatacją są idealne.

    Dlaczego producent zaleca AGM skoro nie mam start-stop? Jaka z tego
    korzyść? W sieci wyczytałem dyrdymały, że AGM nie zakłóca elektroniki.
    Zwykły nie zakłócał jej tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-02-19 01:33:44
    Temat: Re: Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 18-02-2019 o 22:34, Marek S pisze:
> [...]
    > akumulator lecz w lepszej jakości. Dopiero potem doczytałem w instrukcji
    > auta, że akumulator musi być AGM. Wyjaśnię, że wszelkie kwestie związane

    Jakie było napięcie ładowania?

    > Dlaczego producent zaleca AGM skoro nie mam start-stop? Jaka z tego
    > korzyść? W sieci wyczytałem dyrdymały, że AGM nie zakłóca elektroniki.
    > Zwykły nie zakłócał jej tak samo.

    yabba

  • 3. Data: 2019-02-19 08:47:04
    Od: p...@g...com

    --W/w Vartę wstawiłem na zasadzie ciągłości - podobny technologicznie
    akumulator lecz w lepszej jakości. Dopiero potem doczytałem w instrukcji
    auta, że akumulator musi być AGM.

    widze ze lubisz popelniac te same bledy .... testy kamery obejrzales po kupnie, aku
    wg instrukcji tez dobrales po kupnie wiec ewidentnie mamy do czynienia z recydywa :-)

    AGM wstawia sie glownie do aut z systemami odzyskiwania energii ale niekoniecznie
    start&stop bo moze byc rekuperacja z hamowania lub inne wynalazki

  • 4. Data: 2019-02-19 09:09:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 22:34:53 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    >
    > Dlaczego producent zaleca AGM skoro nie mam start-stop? Jaka z tego
    > korzyść? W sieci wyczytałem dyrdymały, że AGM nie zakłóca elektroniki.

    Kupo z allegro aku marki WOLF albo ew KOZAK i będziesz zadowolony. wydasz ok 200zł a
    posłuży pewnie dłużej jak dotychczasowa Warta

  • 5. Data: 2019-02-19 09:27:47
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > Dlaczego producent zaleca AGM skoro nie mam start-stop? Jaka z tego
    > korzyść? W sieci wyczytałem dyrdymały, że AGM nie zakłóca elektroniki.

    Jeśli nie ma start/stop i innych energożernych wynalazków to zapewne
    akumulator nie jest montowany pod maską a w przedziale pasażerskim i
    dlatego nie jest typowo kwasowy a AGM

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2019-02-19 10:41:22
    Od: p...@g...com

    kiedys Bosch tlumaczyl wszystko na polski ale teraz nie widze:

    https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/commo
    nly_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/ser
    vice_parts/batteries/downloads_batteries/competence_
    brochure.pdf

    https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/commo
    nly_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/ser
    vice_parts/batteries/downloads_batteries/trade_folde
    r_batteries.pdf

    https://aa-boschbcs-ch.resource.bosch.com/media/ch/r
    atgeber/bcs_batterien_ratgeber_20131.pdf

    w skrocie: jesli producent zdecydowal sie wstawic AGM to nalezy uzyc aku tego samego
    typu chyba ze ktos chce przycebulic i poprawiac fabryke wtedy powodzenia i bedzie
    wymienial aku czesciej :-)

  • 7. Data: 2019-02-19 11:04:01
    Od: "HenrJ" <o...@d...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Dlaczego producent zaleca AGM skoro nie mam start-stop? Jaka z tego
    > korzyść? W sieci wyczytałem dyrdymały, że AGM nie zakłóca elektroniki.
> [...]

    GEL i AGM
    W wielu zastosowaniach potrzebne są akumulatory bezpieczne w eksploatacji,
    całkowicie szczelne, w których na pewno nie nastąpi wyciek żrącego kwasu.
    Powstały akumulatory nazywane VRLA battery (valve-regulated lead-acid
    battery), czasem określane jako SLA (Sealed Lead-Acid). Tu podstawą jest nie
    tylko zastosowanie szczelnych zaworów, ale też uwięzienie elektrolitu w
    celach.

    Znane są dwa typy akumulatorów VRLA, a mianowicie bardziej popularne AGM i
    znacznie rzadziej spotykane żelowe (GEL).

    https://ep.com.pl/artykuly/10248-Akumulatory_kwasowo
    olowiowe.html

  • 8. Data: 2019-02-19 23:14:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-19 o 01:33, yabba pisze:

    > Jakie było napięcie ładowania?

    Chyba 14.3V

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-02-19 23:20:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-19 o 08:47, p...@g...com pisze:

    > widze ze lubisz popelniac te same bledy .... testy kamery obejrzales po kupnie, aku
    wg instrukcji tez dobrales po kupnie wiec ewidentnie mamy do czynienia z recydywa :-)

    Sprostowanie. Testy swojej kamery widziałem przed zakupem i po zakupie
    kolejne.

    Akumulator wstawiłem na podstawie poprzedniego. Nie przyszło mi do
    głowy, że poprzedni użytkownik wstawił "niekompatybilny".

    > AGM wstawia sie glownie do aut z systemami odzyskiwania energii ale niekoniecznie
    start&stop bo moze byc rekuperacja z hamowania lub inne wynalazki

    Hmmm... tego też nie mam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2019-02-19 23:25:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-19 o 09:27, tck pisze:

    > Jeśli nie ma start/stop i innych energożernych wynalazków to zapewne
    > akumulator nie jest montowany pod maską a w przedziale pasażerskim i
    > dlatego nie jest typowo kwasowy a AGM

    U mnie sprawa wygląda następująco:

    - Auto ma energożerne ogrzewanie elektryczne (do 130A) działające przy
    zimnym silniku.

    - Akumulator nie znajduje się pod maską ani w kabinie. Jest w bagażniku.
    Tzn. pod maską też jest drugi - mały (jak motocyklowy). Ale raczej nie
    będzie miało to znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek