    From: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Mon, 31 May 2004 14:16:44 +0200

    > W 2 dni? Skoro tak mówisz... Nie rozumiem natomiast dlaczego taki serwis
    ma
    > płacić za to tyle samo co taki, który wyrabia 10GB w... pół roku.

    Ja nie o tym mówię. Skoro już się tak rzucasz bez konkretów, to zrozum że ja
    podważam wogóle istnienie ilimitów transferów.

    > Rozwiniesz?

    a po co? przecież to polip a nie konfiguracja_serwera.pl

    > Nie. Mówimy o tym, że duży klient generujący dużo ruchu, umieszcza serwer
    > datacenter z wysokim limitem transferu i nie jęczy na polipie, że niedobry
    > provider go kasuje za dodatkowy transfer.

    Nie o tym mówimy, ale skoro nie wiesz o czym mówimy to po co zabierasz głos?

    > Jak to mawiają - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    > Tak z ciekawości - administrowałeś serwerami WWW na których ruch wynosił
    > kilka(dziesiąt/set) GB na dobę?

    kilka na dobę, tylko co to zmienia ?

    > Ja przepraszam, ale co wspólnego z tematem o którym dyskutujemy ma TPSA?
    > Rozmiawiamy przecież o ICP i ISP, prawda?

    Czytaj wątki, a potem pisz na grupę. W wątkach doczytasz, że podważam wogóle
    rację bytu takiego parametru jak limit transferu.

    > j.w.
    > Co ma z tematem limitu transferów na styku użytkownik serwisu
    WWW<->provider
    > serwisu WWW, ma wspólnego TPSA?

    Chodzi o zasadę, bezpodstawnego obciążenia finansowego za limity transferów.
    TPSA jest przykładem, że jako monopolista też to robi, bez ekonomicznego
    uzasadnienia - TpSA nie płaci za transfery, jej użytkownicy płacą.

    > Brawo! Ale skoro zgodziłbyś się na limity, a potem jojczył na newsach, że
    > niedobry provider Cię obciąża za ekstra transfer, to gdzie tu sens, gdzie
    > logika?

    Nigdy nie zgodziłbym się na limity, jednak za chwilę, ceny łącz bez limitów
    osiągna kosmiczne ceny.
    A wszystko za sprawą głupiego podejścia:
    Dużo generujesz - dużo płać.
    Limity się wzieły z chęci maksymalnego zysku, nie przychodu, gdyż są czystym
    zyskiem, bez ponoszenia dodatkowych kosztów dla ISP

    > BTW: Łącza providerów, to łącza o trochę innym stosunku cena/parametry niż
    > łącza dla end-userów, wieeeesz?

    Nie będę komentował