    From: slawek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czas na Windows 10
    Date: Fri, 27 Jan 2017 22:55:30 +0100
    <o683l1$dsn$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <o68dlc$470$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <o6art4$3r7$2@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <o6df52$kdf$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <o6ep2i$h7h$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <o6ga44$alt$1@node2.news.atman.pl>

    On Fri, 27 Jan 2017 21:21:18 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > C++ w programie na linuxa.

    Czyli języku bez GC i bez maszyny wirtualnej. W którym błąd "null
    pointer" wywołuje panikę programistów.

    > To jest wyjatek systemowy lub sprzetowy, nie języka. Można go
    przejąc
    > tylko co zrobisz dalej? Program zrobil dereferencję nulla. Cala
    reszta
    > algorytmu nie ma sensu. Masz śmiecia zamiast danej.

    Owszem. Tyle że - jak już misiu nauczysz się jak wygląda obsługa
    wyjątków w Javie/C#/Delphi a nawet C++ - wytegolenie się połowy
    programu nie oznacza że program musi przestać działać. Zwłaszcza
    jeżeli jest event driven. Dla przykładu: null pointer bo nie ma
    drukarki, ale przecież nie musisz drukować jak nie ma drukarki. Ważne
    aby dało się dane zapisać. I gdy już podłączysz drukarkę dostaniesz
    drugą szansę... śliczny pointer nie null. I to bez przerwy w
    działaniu całego programu.

    > Oczywiście że się kończą. Aby to sprawdzić możesz poświęcić 4
    minuty.

    A to porozmawiaj o tym z moim programem, który przez dwa dni liczył
    sobie na inf'ach i nan'ach. Nie kończył się... Ale może to wina
    Fortranu? Bo procesor całkiem zwyczajny I7.

    > char *a = 0;
    > chat x = *a;

    Rozumiem że miało być char?

    W czym problem? Pierwsza linijka to niechlujstwo, ale w C++ może
    przejść. Druga linijka powinna wywołać wyjątek. I jak ten wyjątek
    olejesz, to faktycznie program zwyczajowo się kończy. Ale cały myk że
    możesz nie olewać, tylko zrobić coś mądrego. No wiem że akurat tobie
    będzie trudno zrobić coś mądrego.