    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 23 Aug 2014 18:02:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czasowe zabezpieczenie silnika klatkowego
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 sierpnia 2014 23:14:43 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Nie. Sterownik cyklicznie wy�acza/wlacza silnik. Uklad musi te cykle
    >
    > wykorzystac do resetowania licznika minuty.

    Jak sterownik załącza na kilkanaście sekund i raz czy kilka razy załączył na dłużej
    to znaczy że sterownik jest popsuty. Zapewne sterowanie silnikiem jest zrobione na
    przekaźniku bo moc mala i kto by dawał na 1A stycznik. Jeśli na przekaźniku to
    skleiły się styki. Przekaźniki kilkadziesiąt razy tańsze od styczników ale mają taką
    wadę że potrafią się sklejać styki przy prądach kilka razy mniejszych niż nadrukowane
    na obudowie. Sprawny sterownik tak sam z siebie nie może wydłużyć ustalonego zadanego
    cyklu. Ale jak się uparłeś na zabezpieczenie to najprostsze będzie na przekaźniku
    termicznym. Przez kilkanaście sekund nie zdąży się zagrzać żeby wyłączył. Przez dwie
    minuty ostygnie. Po minucie wyłączy i wróci do stanu załączenia po jakiś trzech-
    czterech minutach. Najwyżej jeden cykl wypadnie, szczegół bez znaczenia. Ale jeśli
    usterka jest w sterowniku to będzie pracował ślimak w cyklu 20% czasu podaje 80%
    stygnie.Jak zrobisz że przy popsutym sterowniku wyłączy i da się go potem włączyć
    tylko ręcznie to tez będzie źle. Napraw sterownik taki mój wniosek.