    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czego nie lubicie jako programiści?
    Date: Sat, 1 Apr 2017 10:16:13 +0200

    On 4/1/2017 2:29 AM, Adam Wysocki wrote:
    > Wizualizacji pamięci, tzn.?

    Ktoś mnie trzyma. Kto mnie trzyma? Kto mnie wlożył do jakiegoś
    kontenera? Jaka jest scieżka przez callstack lub zmienne globalne?

    Potrzebuje rysować grafy zależności A trzyma B. De facto potrzebuje
    pokazać strukturę po ktorej chodzi garbage collector (w C++ np.
    strukturę shared_ptr).

    Brak takich narzedzi jest frustrujacy bo jakieś 20% bugów które na
    codzień diagnozuje to problemy z cyklami albo zapomianymi referencjami.

    > Masz na myśli jakieś konkretne narzędzia i ideologie?

    "Windows się do tego napiej nadaje bo do wszystkiego się lepiej nadaje"
    albo "Najlepszy system kontroli wersji to wspolny ftp" itp. Ideologie
    wynikające najczęsciej z faktu braku bycia elastycznym w myśleniu lub
    pracy w poprzednim miejscu w toksyczym środowisku lub corncobizm (np.
    powszechna jest ukryta agenda wśród starych programistów mających
    decyzyjność).

    > Tu bardziej o support chodzi. Firma płaci, to firma wymaga.

    Prosty przykład: firma płaci i pewnego dnia okazuje się że producent
    upadł. I nie zdążył zmienić swojej bibliteki na 64 bity. Efekt - vendor
    lock-in bo cały kod zależny od tego (ideologicznie i implementacyjnie).

    Albo wiara w to że to co mówi duża korporacja to jest stabilny plan na
    najbliższe 20 lat. Tak jak C# miał dominować świat a wyszło jak zwykle i
    ludzie obudzili się z vendor-lockin w mobile. Itd itp. Bycie programistą
    w takim środowisku demotywuje.

    > U mnie to głównie C++, czasem C... taka specyfika platformy. Nie żebym
    > narzekał, a wprost przeciwnie.

    Programista C++ bedzie mieć prawdopodobnie dość szerokie spojrzenie na
    świat, szersze niż przeciętny PHPowiec. Dodatkowo ma większą możliwość
    wybrania mniej toksycznej pracy i ciekawszej.

    Opisywane przez mnie przypadki dotyczą głównie właśnie śmieciowych firm
    od PHP z terminami na przedwczoraj, pustakami w managmencie,
    właścicielami psychopatami itd.

    Zaryzykuje że wszystko co w tej pracy jest niefajne dotyczy głównie
    korpo-problemów. Przy czym korpo-problemy bywaja w firmach 5-cio
    osobowych tak samo mozliwe jak w dużych firmach.

    Jakie to szczęscie że jednak wybrałem C++ :D