    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czego nie lubicie jako programiści?
    Date: Thu, 20 Apr 2017 10:36:15 +0000 (UTC)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Taki temat... pomyślałem że może być ciekawie zarzucić go tutaj. Czego nie
    > lubicie w tej pracy, co Was denerwuje?

    No to dodam jeszcze jedną rzecz, bo spędziłem właśnie kilka dni na
    szukaniu tego gówna.

    Na pewnej platformie jest funkcja systemowa, zadeklarowana w pliku,
    nazwijmy go, system.h, która czeka na zdarzenia systemowe. Jest też pewien
    komponent, napisany na wspomnianą platformę (nigdy nie był przenośny i nie
    miał być), który jest wywoływany po określonym zdarzeniu systemowym.

    Tenże komponent ma plik .h, który po cichu nadpisuje (przez #define)
    funkcję systemową do czekania na eventy. Dopóki wszystko dzieje się tak,
    jak projektant sobie założył, czyli tenże plik include'owany jest po pliku
    system.h w tym samym pliku .cpp, wszystko działa jak należy.

    Do czasu, aż ktoś postanowi wywołać funkcję, czekającą na zdarzenie, w
    innym pliku .cpp niż ten, w którym include'ujemy plik .h wspomnianego
    komponentu. Wtedy nagle komponent przestaje działać. Bez warningów, bez
    niczego, eventy przychodzą dokładnie takie same, a komponent nie działa. A
    ponieważ warto, żeby kod był przenośny, to takie rzeczy, jak obsługa
    zdarzeń, zależna od platformy, generalnie wyłącza się do osobnych plików.

    Nie wiem kto to wymyślił, ale powiesiłbym go za to na wiszącym wskaźniku.
    Bo po co robić własną funkcję do czekania na eventy, jak już była
    potrzebna... po co pisać o tym w dokumentacji... nie, zróbmy sobie #define
    get_evt() our_get_evt(), po cichu...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]