    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 5 Jan 2020 10:33:36 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czemu Python jest jaki jest?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, January 4, 2020 at 11:48:40 PM UTC+1, slawek wrote:
> [...]
    03.01.2020 o 10:04, slawek pisze:> "M.M." <...@...c> Wrote in message:> >> Często
    czytałem że większe programy pisane w językach z dynamicznym typowaniem szybko stają
    się trudne w zarządzaniu, nawet powtarzałem tę opinię. Ale nie wiem ile w tym prawdy.
    Jakie jest uzasadnienie?> Dlaczego w tym języku można efektywnie tworzyć
    oprogramowanie pod> warunkiem że nie przekracza 5tys linii, w tym do 100tys, a w>
    jeszcze innym do milionów?> > Ja szacuję to tak, że 100 tysięcy LOC to jest to
    robota dla np.> 10, może 30 programistów. Jaki czas zakładasz na napisanie tej
    ilości kodu? Bo bez ram czasowych raczej ciężko wyliczyć ilość programistów.Pytam z
    czystej ciekawościPozdrawiam> > > Na podstawie zebranego doświadczenia.> Chciałem ci
    coś innego napisać ale się powstrzymałem :)ale 100 tys LOC kodu przy dziesięciu
    programistach to jakoś mizernie mało na jednego wychodzi - po 10 tys LOC stąd było
    pytanie o ramy czasowe bo jak są krótkie to wtedy rozumiem :)PozdrawiamJ-23

> [...]
    > weekend", nie potrafiło wytrzymać takiego tempa pracy jakie
    > deklarowali.
    >
    > Albo po prostu robili plagiaty i/lub w inny sposób korzystali z
    > cudzej pracy.
    >
    > Samo zrozumienie dziedziny problemu to mogą być tygodnie - np.
    > gdybym pisał programy do obliczania podatków musiałbym zrozumieć
    > prawo podatkowe danego kraju, może trochę karnego - a być może
    > nawet nie jednego kraju, ale parunastu - na szczęście nie piszę
    > programów księgowych itp.
    >
    > Dlatego całkiem możliwe że tempo byłoby gorsze.

    Zgadzam się w całości, nawet dodałbym, że może być znaaaaacznie gorsze, gdy
    właśnie uwzględnić zrozumienie problemu, optymalizację, testy, przenośność
    kodu, wersje, refaktoryzację, dynamicznie zmieniające się wymagania klienta....
    Ktoś kiedyś pisał, że z uwzględnieniem wersji wychodzą 2 linijki kodu na
    dobę na programistę. Jeśli zadanie proste, dobrze znane, jeśli projekt mały,
    to i można 2tys linijek na dobę wklepać z czego 90% interfejs w htmlu.
    Mi czasami przez tydzień pracy dzień w dzień ubywa linijek kodu, a nawet
    całych plików, bo po okresie wstępnego-szalonego prototypu wydzielam
    procedury do wspólnych obliczeń.