    Subject: Re: Czemu Python jest jaki jest?b
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <5e10fdc1$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5e113fb3$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5e12600e$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Mon, 6 Jan 2020 01:40:30 +0100

    W dniu 06.01.2020 o 00:30, g...@g...com pisze:
> [...]
    go do uruchomienia, z kolei jesliby odebrac typowym skryptom mozliwosc "uruchamiania
    ich" jako cos niezaleznego zdolnego do uruchomienia to przestalybybyc skryptami (ale
    z tym chyab trudniej)

    > Cieszę się, że masz ubaw. To ważne, żeby mieć w życiu ubaw.
    Bez "spiny" :) Tak naprawdę każdy język może być nazwany skryptowym
    nawet Java oto potwierdzenie tego co piszę
    https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_kompilowany dlatego napisałem w
    jednym z postów "Java czy .NET można uznać
    za skryptowe odpowiem po raz kolejny - nie - a wynika to z różnic ich
    implementacji." O ile mnie pamięć nie myli nawet byl o to spór w sądzie
    który wytoczyła firma (nie pamiętam jej nazwy) ale jeszcze firmie SAN o
    to czy Java jest językiem kompilowanym - chodziło o jakiś zastosowany
    patent ale dokładnie tego nie przytoczę. Koniec końców SAN wygrał
    udowadniając że defakto jest językiem skryptowym przytaczając podobny
    tekst do tego z WIKIPEDII (chodzi oczywiście o sens)

    Moim zdaniem (ale to już raczej dowolna interpretacja nie każdy się musi
    z nią zgodzić) jeżeli już mówimy o językach tzw "skryptowych" to głowną
    cechą jest to że działają w "odizolowanym środowisk"

    Jednego przyznaje dowiedziałem się podczas wymiany Postów tutaj że
    Python jako język nie jest określany teraz jako skryptowy czy
    kompilowany tylko wieloparadygmatowy

    > W takim razie zmieńmy trochę przedmiot badań.
    >
    > Co sprawia, że niektóre samochody nazywane są "sportowymi"?
    Tak w jednym zdaniu:)? Decydują o tym ich właściwości których nie
    spotkamy w samochodach które w większości znajdują się na drogach:)

    > Nie ma podziału na "języki skryptowe i kompilowane".
    > Tak jak nie ma podziału na "przedmioty okrągłe i różowe".
    >
    > To nie jest podział. To są odrębne kategorie.
    > (Nawet jeżeli akurat tak się zdarzyło, większość różowych przedmiotów jest okrągła)
    Słowo podział jest "Synonimem" do słowa kategoria - więc nie ma różnicy
    czy nazwiesz to podział czy kategoria to jedno i to samo
    https://www.synonimy.pl/synonim/podzia%C5%82/

    > Podział byłby na przykład na "przedmioty trójkątne, czterokątne, pięciokątne i
    pozostałe". Albo na "okrągłe i nie-okrągłe".

    Tak czy siak dzięki za dyskusje z zachowaniem "Pewnego Poziomu" ,który
    udało Ci się zachować. Mam nadzieje że jeszcze będzie okazja kiedyś po
    dyskutować.

    Pozdrawiam
    J-23