  • Data: 2018-07-01 08:23:35
    Temat: Re: Części "retro" z Chin
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30.06.2018 18:32, J.F. wrote:

    > Za 10$ ? troche watpie, zeby im sie chcialo tak symulowac ...
    > aczkolwiek 10$ piechota nie chodzi.

    Pamiętam, że jakiś czas temu dość powszechną praktyką było fałszowanie
    końcówek mocy do CB Radia. Pamiętam, że temat dość często przewijał się
    radioamatorskich forach.
    Andrew "Bunny" Huang w jednej ze swoich książek także poruszał ten temat
    pisząc, że na bazach w Shenzhen zdarzają się takie podróbki i trzeba
    uważać na łańcuchy dostaw. Wspominał nawet o jednym takim przypadku z
    doświadczenia, kiedy okazało się, że kupiony układ nie działał
    prawidłowo, bo był czymś zupełnie innym.
    Jednocześnie pisał też jednak, że na tych samych bazarach można za
    bardzo małe pieniądze dostać całą masę prawdziwych elementów.

    > Tylko ... skad czesci z Meksyku w Chinach ?
    > No, kosci sie rozchodzily po calym swiecie, czesc pewnie i do Chin
    > trafilo ... ale czy oni mieli jakis pomysl na produkt, ze im takie
    > ilosci nowych pozostaly ?
    > A moze to skutki importu smieci - nazwozili im zlomu i oni to teraz
    > sortuja ... ?

    Też mnie to zastanawia. Jakiś czas temu kupiłem na Aliexpress parę sztuk
    klasycznego MOS6502 w wersji NMOS. Cena była wręcz symboliczna, po parę
    zł za sztukę. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że większość procesorów
    działa. Z jednym były problemy, jednak nie mogę być pewien, czy nie
    uszkodziłem go jakoś podczas eksperymentów, chociaż co prawda nie
    przypominam sobie sytuacji, w której mogłoby do tego dojść. To i tak
    niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt, że mowa o czterdziestoletnich,
    używanych elementach. Procesory najprawdopodobniej były z demontażu,
    wyciągnięte z podstawek, każdy z innej serii w nieco innym stanie
    zewnętrznym. Jeden miał już mocno zatarte oznaczenia.

    I też się zastanawiam, w jaki sposób do Chin dotarła na tyle duża partia
    amerykańskich procesorów, że teraz, po czterdziestu latach od ich
    wyprodukowania komuś opłaca się je sprzedawać po stosunkowo niewielkich
    cenach. Demontaż złomu elektronicznego to chyba jedyny pomysł, jaki
    przychodzi mi do głowy...