    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czeskie porazenie sloneczne
    Date: Tue, 13 Apr 2010 12:57:37 -0700 (PDT)

    On 10 Kwi, 21:43, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No, napisali ze te doplaty to przez 20 lat.
    > A jak znam zycie to doplacac beda ludzie, tzn klienci ..

    > Chciales raczej napisac ze chmury przyjda i zrobi sie 20 stopien
    > zasilania. A praca w zimie od 9 do 16-tej czyli tylko na jedna zmiane.
    > To bardzo przyciaga przemysl :-)
    >
    > Potem trzeba bedzie pomyslec o doplatach do elektrowni
    > konwencjonalnych, ktore beda musialy czekac w rezerwie. No chyba ze
    > okoliczne kraje chetnie pomoga.
    >
    > Niestety, ale sloneczne elektrownie to swietnie sie sprawdzaja w
    > Kaliforni - chmur jest niewiele, a jak sa, to klimatyzatory i tak
> [...]
    Eeee nawet tam fotowoltaika wychodzi jako-tako.
    http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2326042,0
    0.asp
    (wiem jestem nudny z tym linkiem)
    No chyba ze miales na mysli takie z lusterkami i roztopiona sola w
    wieży.
    http://www.alternative-energy-news.info/molten-salt-
    solar-plant/
    (link pierwszy z brzegu).