  • Data: 2018-03-23 09:47:03
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    J.F. napisał(a) :

    >Tak. Do tej chwili przez jakieś 4-5 dni przyspieszyły mi jakieś
    >półtora minuty.

    Tak mi wpadlo do glowy, ze dobrze by bylo, gdyby zdazyli wyrownac
    przed zmiana czasu.

    Ale chyba nie maja szans, jest teraz -296s, a czestotliwosc ... o,
    skacze.

    Moze sie pogodzili ze "strata" i beda stabilizowac nowa wartosc od
    przyszlego tygodnia ?

    Cos jednak ewidentnie zawiodlo.

    No i ... tak mnie troche dziwi ta podatnosc mocy sieci na
    czestotliwosc.
    Zarowki, grzejniki - im powinno byc obojetne.

    Silniki asynchroniczne - przyspiesza. O ile im napiecie pozwoli.
    Jak przyspiesza:
    -wentylatory beda wiecej braly,
    -ale pompy ... napompuja ile trzeba i zostana wylaczone.
    -maszyny zwykle ... przyspiesza, moze i fabryki skorzystaja z okazji i
    troche wiecej zrobia,
    -maszyny z falownikami - powinno im byc wszystko jedno.

    Ile tam bylo - 0.5%/Hz ?
    No moze i faktycznie 1/50Hz to 2%, wiec cwierc odbiornikow wrazliwa na
    czestoliwosc, a 75% nie ...

    J.