  • Data: 2018-03-28 01:35:28
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 23:20:26 +0200, Grzegorz Redlarski napisał(a):

    > Nie mogli złamać procedur.
    > Reguły są proste. Już o nich pisałem, ale krótko powtórzę:
    > - zakres regulacji mocy celu jej bilansowania związany jest z odchyłkami
    > częstotliwości w zakresie +/- 0,18 Hz.
    > - zmiana nastawy częstotliwości systemowej w celu korekcji czasu może
    > wynosić jedynie +/- 0,01 Hz (dokładnie tyle).

    Czyli co - nastawili te +0.01 Hz, ale niedobor mocy spowodowal, ze nie
    zostalo osiagniete ?

    > Skąd wziął się długotrwały niedobór mocy, wiadomo.

    Czyli co - Kosowo bralo, a nie zamowilo wczesniej ?

    > Dlaczego nie mógł być
    > skompensowany "planowo" (przez dostosowanie planu produkcji energii,
    > czyli trzeci poziom regulacji), nie mam pojęcia. Zapewne jest to kwestia
    > polityczna. W efekcie był kompensowany przez elektrownie pierwszego
    > stopnia regulacji, a to wiązało się z odchyłką częstotliwości.

    Za CIA
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/geos/kv.html

    Electricity - production:
    5.759 billion kWh (2015 est.)
    Electricity - consumption:
    4.89 billion kWh (2015 est.)
    Electricity - exports:
    553 million kWh (2015 est.)
    Electricity - imports:
    684 million kWh (2015 est.)
    Electricity - installed generating capacity:
    1.565 million kW (2015 est.)

    ... liczby sie nie zgadzaja - w koncu mieli nadwyzke produkcji czy
    niedobor ?

    Tak czy inaczej - mowimy o jakiejs niewielkiej ilosci. Cale Kosowo to
    ~1GW, podawales kiedys linka ze "ukradli" 113GWh, niechby nawet w
    miesiac, to nam daje srednio 160MW.

    Zgodnie z innymi, to skutkuje niecalymi 10mHz ... i chyba powinno byc
    skrorygowane przez system ?
    W kazdym badz razie po pierwszym spadku jak ladnie trzymali te 6 minut
    przez dwa tygodnie, i dopiero teraz zaczeli podnosic.

    > Ja mam takie wartości pospisywane:
> [...]

    No wlasnie - tydzien i nic.

    > 2018-03-17 sobota
> [...]

    a tu juz sie dalo