eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć? › Re: Czujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!cleanfeed2-b.proxad.net!n
    nrp4-2.free.fr!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Czujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5be5846d$0$15173$426a74cc@news.free.fr>
    User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 12 Nov 2018 12:29:21 GMT
    Lines: 48
    Message-ID: <5be97220$0$11059$426a74cc@news.free.fr>
    Organization: Guest of ProXad - France
    NNTP-Posting-Date: 12 Nov 2018 13:29:21 CET
    NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
    X-Trace: 1542025761 news-1.free.fr 11059 82.64.0.151:46976
    X-Complaints-To: a...@p...net
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:737983
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 09 Nov 2018 12:58:22 +0000, Mateusz Viste wrote:
    > Czujnik to takie cuś: http://tdpekar.ru/catalog/electrics/
    > datchik_skorosti/2112384301030/
    >
    > Jak do tego podejść organoleptycznie, aby było możliwie bezpiecznie dla
    > samego czujnika?

    Ostatecznie prawidłową rozpiskę podał mi wschodni kolega Borys:
    https://www.niva-club.net/viewtopic.php?f=25&t=28633
    &p=759264

    Gdybym kiedyś znów tej informacji szukał a powyższe forum znikło to,
    patrząc frontem na wtyczkę czujnika (z pipkiem na górze):
    - lewy to +12V
    - środkowy sygnał
    - prawy masa

    Sam nie wpadłbym na to bo nie odważyłbym się podłączać masy pod czerwony
    kabelek... Po kolorach na gniazdku czujnika:
    - czerwony = masa
    - żółty = sygnał
    - niebieski = +12V

    Od strony samochodu (ECU) kolory są całkiem inne:
    - szary = masa
    - zielony = sygnał
    - fioletowo-biały = +12V

    Ciekawostka: jeden z przewodów (zielony) jest znacząco grubszy od
    innych... wstępnie naiwnie myślałem że to musi być masa, a to sygnał...

    Wygląda na to że kolory i rozmiary przewodów są całkiem losowe i fabryka
    daje cokolwiek akurat ma pod ręką.

    Inna ciekawostka: czujnik zdaje się nie dawać napięcia na wyjściu, tylko
    zwiera (i rozwiera) masę. Na linii sygnałowej samochodu (bez czujnika)
    jest +12V, jak podłączyć czujnik i pokręcić to 6x na obrót spada do zera.

    Wracając do tematu: nie znalazłem sposobu na "wybadanie" który kabelek
    jest który. Ale wygląda na to że te czujniki są niezwykle idioto-odporne,
    bo przy wcześniejszych próbach podłączałem go na kilka sposobów i on to
    przeżył.

    Teraz podłączony komputer wskazuje mi (jakąś) szybkość jak jadę. Co
    prawda szybkość ta nie ma związku z rzeczywistością, bo przed domem na
    podwórku komputer twierdzi że jadę 300 km/h, ale to pewno program coś źle
    przelicza. Przy zatrzymanym samochodzie wskazuje poprawnie zero.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: