  • Data: 2018-07-25 22:23:18
    Temat: Re: Czułośc odbiorników telefonów komórkowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pjaje6$pni$...@d...me...

    >sytuacja wygląda tak: Zakładam że masz telefon jak go dostałeś z
    >fabryki i masz do dystpozycji (w uproszczeniu) g4, g3 i g2. Telefon
    >stara się

    To jeszcze nie te czasy - to byl K550.
    Ale jakies przelaczanie istotnie moglo juz byc - chocby miedzy 900 i
    1800MHz.

    >"przejść" na jak najszybsze pasmo. wiec lądujesz na g4, ale zasięg
    >nie jest równomiernie rozłożony jak powietrze i nie jest niezmienny.
    >jakieś (w uproszczeniu) zakłócenia, odbicia itp. Więc na sekundę
    >telefon traci sygnał.... i przełącza się na inny bts. to trwa parę
    >sekund, wiec masz informacje o nieodebranym.....

    Normalny sygnal dzwonienia dluzej trwa, myslisz, ze w razie takiego
    przelaczenia proba polaczenia bylaby zerwana ?

    No i samo przelaczanie - telefon nieuzywany, to sie przypominal raczej
    rzadko sieci.
    Taka koncydencja ? IMO malo prawdopodobna.
    Czy wrecz odwrotnie - to dzwonienie wywolalo analize sieci i
    przelaczenie ... i w efekcie zerwanie ?

    Dzis to pewnie internet bylyby stale w uzyciu ... a nie, przy biurku
    mam wifi.

    >monitor sygnału, pokaże Ci na wykresie historię poziomu zasięgu,
    >pokaże Ci z jakiego btsa korzystał, kiedy "przeskoczył" i jaki był
    >wtedy sygnał. być moze samo "przestawienie" telefonu na g3 wystarczy.
    >a jak nie to na g2
    >różne telefony różnie korzystają z BTSów. dla niektórych priorytetem
    >jest "zostać" i potem rozmowa jest nawiązywana, ale z beznadziejną
    >jakością.

    To w ogole od telefonu zalezy?
    Za starych czasow GSM, o ile sie orientuje, to rządził tym jakis
    lokalny kontroler sieci po stronie operatora.
    Ale teraz, jak przybylo standardow ...

    >szczególnie gdy ten co odebrał i ledwo słyszy, biega po pomieszczeniu
    >szukając lepszego zasięgu. idzie do okna, a to nie to okno.

    Ale tu nie bylo biegania. Telefon sobie lezy nieuzywany i nagle SMS
    przychodzi.
    A sygnal taki silny, ze nie udawalo sie telefonu wytlumic - dzialal w
    metalowym garnku, zamkniety w kuchence mikrofalowej ...

    >Oczywiście liderem kombinacji jest play, bo "lata" po wszystkich
    >btsach, z nadgorliwą ochotą przełącza się na nadajniki playa, jeśli
    >ma chociaż 5% sygnału. stąd ludzie psy na tej sieci wieszają. ale nie
    >sa jedyni.

    No i wlasnie ... po "oddaniu" telefonu np do sieci Plusa, taki lokalny
    kontroler sieci Plus,
    to pewnie nie przerzuci telefonu na inna siec, tylko na najmocniejszy
    z wlasnych BTS.
    I dopiero trzeba calkowitego zaniku sygnalu, zeby telefon zaczal
    szukac kontaktu.
    Bo wczesniej telefon to ponoc nie wykaze inicjatywy i sam nie zmieni.
    Chyba, ze Play jakos zmienial firmware ?
    Czy to jednak inaczej dziala ?

    W kazdym pod razie po przejsciu do Play telefon zaczal czesciej gubic
    internet w trasie.
    I w ogole sie jakos dziwnie blokowac - np rozmawiac moge, a internetu
    nie ma i trzeba restartowac.
    Ale to akurat moze byc wina telefonu.

    No i dochodzi ta wspolna siec Orange-Tmobile - ciekawe jak ona sobie
    radzi ...

    J.