  • 1. Data: 2018-07-22 11:00:31
    Temat: Czułośc odbiorników telefonów komórkowych
    Od: universis <u...@w...pl>

    Mam 4 komórki - 3x samsung i 1 Alcatel. Ostatnio się przeprowadziłem i tutaj jest
    słabo trochę z sygnałem sieci komórkowych. Samsungi - nie mają zasięgu w ogóle, albo
    sporadycznie jest jedna kreska, a "gupi" Alcatel OneTouch Pixi 3(3.5) ma 3 kreski z
    czterech możliwych - wszystkie próby przeprowadziłem z tą samą kartą SIM i w tym
    samym miejscu w domu. Więc zanim kupię jakiś telefon to chciałbym zwiedzić choćby
    jedną stronę www która ujmuje czułość odbiorników komórek. Napiszcie proszę jak ktoś
    zna taką stronę - proszę o adres w internecie.

  • 2. Data: 2018-07-22 12:24:59
    Temat: Re: Czułośc odbiorników telefonów komórkowych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-22 o 11:00, universis pisze:
> [...]
    jedną stronę www która ujmuje czułość odbiorników komórek. Napiszcie proszę jak ktoś
    zna taką stronę - proszę o adres w internecie.

    Strony nie znam ale przed erą smartfonów niezłym wyznacznikiem było
    czy zrywa rozmowę jak wejdziesz do windy. Część rwała połączenie,
    część rwała dźwięk i traciła jakość a niektóre działały.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-07-22 13:31:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.07.2018 o 11:00, universis pisze:
> [...]
    jedną stronę www która ujmuje czułość odbiorników komórek. Napiszcie proszę jak ktoś
    zna taką stronę - proszę o adres w internecie.

    1. lokalizacja. względem nadajników. jakie zakresy, w jakiej odległości
    2. jaki masz program lub system pomiarowy. bo o "kreskach" zasięgu to
    możesz z babcią rozmawiać
    3. na jakim paśmie robisz "badania"? Na różnych?
    4. Podczas porównywania zasięgu, w jaki sposób sprawdzasz czy wszystkie
    telefony są połączone z tym samym btsem?
    5. A czyja karta sim? Może playa+roaming włączony tylko w jednym telefonie?

    To co napisałeś, to takie marudzenie na politykę albo pogodę. Narobiłeś
    się jak stolarz który wbija gwoździe śrubokrętem.

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-07-22 14:04:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 12:24:59 +0200, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > czy zrywa rozmowę jak wejdziesz do windy. Część rwała połączenie,
    > część rwała dźwięk i traciła jakość a niektóre działały.

    Jest to jakis pomysl, tylko windy sa rozne. I wysokosc jest rozna, i
    zmienna.

    J.

  • 5. Data: 2018-07-22 14:49:02
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-07-22 o 13:31, ToMasz pisze:

> [...]
    >
    > To co napisałeś, to takie marudzenie na politykę albo pogodę.
    > Narobiłeś się jak stolarz który wbija gwoździe śrubokrętem.

    Znowu stare, zdawałoby się zdezaktualizowane już dawno powiedzenie -
    "nigdy nażarty nie zrozumie głodnego" okazuje się trafne... Bo to Ty
    Panie Kolego wymyślasz jakieś cudy niewidy. Nie trzeba kombinacji aby
    wykazać który telefon ma najlepszą, najbardziej sprawną antenę.,
    wkładasz kartę do Samsunga, jednego drugiego a dopiero w trzecim sygnał
    jest, i bez zakłóceń. Co więc tu kombinować? Wkładasz kartę do tego
    trzeciego, używasz i jednocześnie ogłaszasz w necie że Samsung nr3 ma
    super antenę GSM.

  • 6. Data: 2018-07-22 15:00:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie trzeba kombinacji aby
    > wykazać który telefon ma najlepszą, najbardziej sprawną antenę.,
    > wkładasz kartę do Samsunga,
    masz racje, jeśli telefony widzą tylko jednego btsa i działają tylko na
    jednym paśmie.
    inaczej trzeba zainstalować gsm signal monitor (jeśli wszystkie mają
    androida), patrzeć i myśleć. U mnie w pracy: Wszystkie nowoczesne
    telefony, pracowników i klientów, mają problemy. ale telefon firmowy,
    obojętnie czy samsung z klawiaturą, czy telefon marki eragsm, dla oldies
    - mają pełny zasięg! jak to możliwe? To są telefony epoki G2, a ten typ
    sygnału jest najsilniejszy. g3 kuleje, g4, czy też hsdpa, lte zanika. a
    nowoczesne androidy starają się korzystać z jak najszybszego sposobu
    komunikacji z Btsami

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-07-22 16:58:07
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-07-22 o 15:00, ToMasz pisze:

> [...]
    > zanika.  a nowoczesne androidy starają się korzystać z jak
    > najszybszego sposobu komunikacji z Btsami

    Telefony mają to do siebie że automatycznie wybierają najsilniejsze
    pasmo. Chyba że ręcznie na sztywno wybierzesz jakiś konkret. Ale kto tak
    robi gdy istnieją problemy z zasięgiem?

    Po kiego ten monitor?, przecie na ogół to tylko graficzna nakładka
    czegoś co już jest w telefonie. Mam całą szufladę telefonów, z różnych
    lat, o żadnym nie mogę powiedzieć że lepiej łapie sygnał. Wyjątkiem jest
    współczesny modem GSM, nie ma miejsca w domu gdzie nie miałby sygnału,
    sygnału 3g! Jak widać do modemu mogą włożyć wydajniejszą antenę - do
    telefonu - nie.

  • 8. Data: 2018-07-22 17:34:58
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Trybun w news:5b549b42$0$610$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > współczesny modem GSM, nie ma miejsca w domu gdzie nie miałby sygnału,
    > sygnału 3g! Jak widać do modemu mogą włożyć wydajniejszą antenę - do

    czy wniosek z tego taki, ze nie kombinowac i nie ustawiac na sztywno np.:
    tylko 2g
    tylko 3g
    3g/2g auto
    ale dac: 2g/3g/ lte [auto] i *zdecydowanie* zaufac, ze tel sam
    sobie wybierze i to optymalnie?

  • 9. Data: 2018-07-22 18:01:57
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-07-22 o 17:34, 1634Racine pisze:

> [...]
    > tylko 3g
    > 3g/2g  auto
    >         ale dac:  2g/3g/ lte  [auto]  i  *zdecydowanie*  zaufac, ze

    Jeszcze mi się nie zdarzyło aby ręczne ustawianie było skuteczniejsza
    opcją. Zresztą na 3/4g to i tak się przełącza dopiero gdy dostanie
    mocniejszy sygnał. Tzn gdy już jestem w mieście, bądź jego pobliżu.

  • 10. Data: 2018-07-22 19:17:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.07.2018 o 18:01, Trybun pisze:

    > Jeszcze mi się nie zdarzyło aby ręczne ustawianie było skuteczniejsza
    > opcją. Zresztą na 3/4g to i tak się przełącza dopiero gdy dostanie
    > mocniejszy sygnał. Tzn gdy już jestem w mieście, bądź jego pobliżu.

    skrytykowałem wypowiedź nietechniczną na forum technicznym
    napisałem co trzeba sprawdzić
    napisałem dlaczego

    wy piszecie ze to bez sensu.
    nie panowie. niezależnie czy ja mam racje, czy Wy macie racje, bez sensu
    jest NIE skorzystać z darmowej porady

    telefony nigdy nie wybierają najsilniejszego sygnału. nigdy. Bo
    większość działała by na g2, a tam internet w zasadzie nie działa.
    telefon może przypadkowo wybrać optymalne ustawienia. bo nie wie że w
    sąsiednim pokoju opytmalne są inne. wiec dla tego właśnie są ustawienia
    ręczne.

    jeszcze jedna wskazówka. można położyć wszystkie telefony obok siebie
    bez karty sim i zobaczyć jaki jest sygnał sieci umożliwiający wykonanie
    połączenia alarmowego. ale ten test jest taki sobie. lepszy niż żaden.

    ToMasz