  • Data: 2014-07-20 15:48:19
    Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
> [...]
    sobie-swiatla,nId,40

    > Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
    > Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?

    Chcialem powiedziec "omega".

    > Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
    > swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
    > na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
    > http://tinyurl.com/noslwuc

    I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?

    Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
    (tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
    nakazuje wlaczac jak najrzadziej)

    > Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
    > obserwatora.

    Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
    "punktowe".

    > Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
    > bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
    > oka.
    > Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
    > sygnalu przez czlowieka.

    Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
    powierzchnia mala, i jasnosc mala.

    > Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
    > skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,

    I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
    spelnialy te normy.

    > Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
    > opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
    > swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
    > zasada:
    > pojazd jedzie - swieci
    > pojazd stoi - nie swieci

    To akurat mylne i niewiele dajace.

    Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.

    Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach :-)

    > dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
    > kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
    > domysle, mniejsza predkosc zblizania..

    Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
    Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
    czerwono ...

    Bardzo przydatne ... w nocy.

    J.