    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 2 Aug 2014 10:40:21 +0200

    Dnia 2 Aug 2014 08:24:49 GMT, waldemar napisał(a):
    > Tylko nie wiadomo, czy to jajo, czy kura.

    Historia tej dyrektywy musi byc pare lat wczesniejsza.
    Czyli byl ruch, ktory uwazal ze trzeba jezdzic w dzien na swiatlach,
    w Unii tez popularny, ale zalatwili to w ten sposob.
    Od tego czasu Austria sie wycofala z obowiazku, a dyrektywa zostala.

    > Osobiście uważam, że lepiej dać LEDy i zużywać 10W niż 110W.

    No coz, kiedys usilowalem zmierzyc ile swiatla kosztuja kierowce w
    paliwie. Wiadomo ze za darmo to nie jest, ale jednak niemierzalnie
    malo (ha, mam teraz komputer ... powtorzyc ?)
    Instalacja samodzielna lampek LED jest chyba jednak nieuzasadniona
    ekonomicznie.

    Te 110W ma te wade ze swieci w asfalt. Co za marnotrwawstwo i
    produkowanie niepotrzebnych ton CO2 ... ale patrz wyzej :-)

    Jeszcze inny rachunek przy ksenonach - mocy troche mniej, ale czas
    pracy lamp sie zuzywa ...

    Summa summarum LEDowe lampy do jazdy dziennej to dobry pomysl, Unia
    dobrze to wymyslila, pomijajac sam pomysl ich swiecenia ... czyli
    pogratulowac Philipsowi i Helli :-)

    J.