    Date: Sat, 22 Feb 2020 00:05:30 +0100
    From: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy da się zdekodować strumień TLS?

    Borneq pisze:

    > Chcę się pouczyć na temat protokołu IMAP. Jak podglądam (jesli chodzi o
    > inne protokoły) np. NNTP co wysyła Thunderbird, to mam lepsze sukcesy w
    > pisaniu serwera NNTP niż z samego czytania RFC, bo tak to zwykle
    > Thunderbird się czepia że mu coś nie odpowiada. I chcę również mieć
    > serwer IMAP, tyle że podglądając wymianę między czytnikiem a zdalnym
    > serwerem, jest zaszyfrowana.
    A na jakim systemie operacyjnym to testujesz ?
    Jeśli na systemie Linux to zainstaluj dovecot.
    Jeśli na systemie Windows to zainstaluj dovecot
    na wirtualnym systemie Linux (np: w VirtualBox).
    Ustawiasz jedną opcję zezwalającą na logowanie bez TLS:
    /etc/dovecot/conf.d/10-auth.conf
    disable_plaintext_auth = yes

    Nie wiem jak jest na wp.pl, ale na o2.pl to chyba
    można korzystać z IMAP bez TLS:
    * OK IMAP4 ready
    DONE LOGIN t...@o...pl PASSWORD
    DONE NO Invalid login or password
    DONE LOGOUT
    * BYE
    DONE OK completed

    To wygląda na komunikat informujący o nie prawidłowych danych.
    Komunikat informujący o wyłączonej możliwości logowanie bez TLS
    wyglądałby znacznie inaczej, np: tak jak poniżej:
    * BAD [ALERT] Plaintext authentication not allowed without SSL/TLS, but your
    client did it anyway. If anyone was listening, the password was exposed.
    DONE NO [CLIENTBUG] Plaintext authentication disallowed on non-secure
    (SSL/TLS) connections.