    From: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: 23 Jun 2004 18:24:38 GMT

    Rafal.Doroszkiewicz wrote:

    > Czy aby nie przesadzasz(przesadzacie) z tym Rzecznikiem Praw Konsumentów?

    Nie, jest to jedno z dwóch (wskazanych) miejsc, gdzie klient może uzyskać
    bezpłatną pomoc prawną. A bez uważnej analizy umowy i ew. załączników
    naprawdę bardzo trudno powiedzieć, czy Administrator miał obowiązek i
    w jakim trybie powiadomić o wstrzymaniu świadczenia usługi.

    > Każdy "normalny" Administrator sieci odłączyłby takiego użytkownika
    > (wywołującego problemy w sieci).

    100% right, to jest jego obowiązek wobec wszystkich klientów.

    > To, że nie poinformowano użytkownika, zgadzam się, jest pewnym
    > niedopatrzeniem, jednak niedopatrzeniem również jest brak dbałości
    > użytkownika o sam system (zawirusowanie etc.).

    Z punktu widzenia formalno-prawnego niekoniecznie to się równoważy.
    MSZ po prosto operator powinien udzielić bonifikaty za okres odłączenia
    od sieci a na przyszłość powiadamiać o odcięciu.

    > MSZ, takie postępowanie, o którym piszesz jest nie adekwatne do sytuacji.
    > Chyba wystarczy przestrzec operatora, co w przypadku, gdy sytuacja się
    > powtórzy.

    Ja nie namawiam nikogo na _skargę_ do RzPK, tylko na poradę prawną. Nawiasem
    mówiąc - zdaniem UOK bardzo wiele umów z operatorami zawiera klazule
    niedozwolone, sam kilka widziałem jak w naszej kamienicy zdesperowani sąsiedzi
    chcieli się podłączyć do Internetu i mnie prosili o pomoc techniczną (np. mało
    kto wie że są takie zakazane przez Kodeks Cywilny) więc może opinia prawna
    niezależnie od całej sprawy to nie taka zła rzecz -)

    > Wymiana karty sieciowej, o której pisano gdzieś wyżej to tylko i wyłącznie
    > 'wina' użytkownika, który najpierw powinien zwrócić się do swojego
    > operatora z problemem "braku usługi".

    100% right - jakbyś uważnie prześledził wątek - pisałem o tym.

    Tak na marginesie - to odcinanie czasami jest karykaturalne - dam przykład,
    jak mnie TPSA podłączało do Neo. Po walkach o setup routera na centrali
    (linia była skrosowana) okazało się, że jestem odcięty (a ani razu nie
    byłem połączony). W BOK się dowiedziałem, że dlatego iż ... mam wirusy
    na komputerze, dopiero informacja, że to Linux pomogła i mnie podłączyli.
    Nikt nie informował o odłączeniu, ale ja też nie leciałem kupować nowego
    portu USB -).

    Natomiast jak się popatrzy w segmencie Neo na logi firewall'a to częstotliwość
    uderzeń na porty 135 i 44* po południu nadal jest rzędu 5-10 razy na minutę.
    Ale to taka dygresja tylko.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-