    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 26 Apr 2018 07:49:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    From: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Zbych napisał:

    > Razem z firmami, dla których wsparcie oprogramowania kończy się wraz z
    > wypuszczeniem urządzenia na rynek.

    Modem za 100pln to nie jest samochód. Nie ma systemów odpornych, są tylko
    słabo przetestowane. Tego na rynku jest za dużo żeby się przejmować.
    Sterowniki siemesa da się zdalnie zje..bać, kwestia umiejętności
    czasu i środków. Jeżeli da się popsuć siemensa, da się popsuć wszystki.
    Da się wejść do samochodu za 200 tysi, kwestia czasu i wiedzy.
    Do kogo póxniej żale jak buchną auto?

    Jak padło ileś setek tych urządzeń, naturalne jest że firma w pierwszej
    kolejności udzieli pomocy tym którzy zapłacili więcej, czytaj wykupili
    wsparcie. Czemu niby ma udostępniać komplet wsadów, tj. do procesora
    i flasha? Żadna firma tak nie robi.

    Ostatnio microchip przejął atmela. Otwieram se notę jakiegoś AVR
    gdzie w środku jest odnośnik do innej noty, klikam i chj, ni ma strony
    atmela, a taka to była duża i poważna firma. I co? Mam lecieć do nich z siekierą, czy
    zacisnąć zęby i szukać w googlu ewentualnie na stronie microchip?

    Procedury w korporacji są takie a nie inne, masz pan umowę na serwis
    to dostaniesz wsad. Nie masz? To se dłubiesz sam jak firma z linka.

    Jednak się da, tylko te roboczogodziny.... i koszty.

    cyt:
    W warunkach braku linii produkcyjnej ręczna naprawa to żmudny, a więc i kosztowny
    proces, który pochłonął dotąd setki roboczogodzin. Nie mieliśmy wyjścia. Część
    urządzeń nadal czeka na naprawę.

    Już nauczyłem się brać poprawkę na to co piszą w internecie, zwykle jest
    druga strona medalu.